Değişimi kavramak öğretmenler ve eğitim kurumları için gelişimleri açısından önemlidir. Bu sebeple eğitimdeki değişim ve gelişmeler öğretmenlere yansıtılması gerekmektedir. Öğretmenler, eğitim ile ilgili geleceği planlamada değişimleri izlemeleri gerekmekte olup, değişim öğretmenlere aktarılırken günün şartlarına da katkı sağlamalıdır.Bu çalışma, Anadolu Liselerinde çalışan öğretmenlerin eğitimdeki değişime uyumda öğretmen eğitiminin rolü üzerine düşüncelerini belirlemeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Ankara ili, Çankaya ilçesinde M.E.B 'lığına bağlı bulunan Anadolu liselerinde çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenden hareketle araştırmanın örneklemini ise 310 öğretmen belirlenmiştir. Öğretmen görüşlerinin belirlenmesi için model İlişkisel tarama, ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan anket uygulaması yapılmış olup, anket sayısı örneklem sayısı dikkate alınarak 310 olarak belirlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin eğitimdeki değişime uyumda, öğretmen eğitimi temel alınarak, eğitimlere yönelik olumlu veya olumsuz görüşlerinin alınması, değişim uygulamalarının başarı ile uygulanması açısından önemlidir. Bu araştırma ile öğretmenlerin eğitimdeki değişime uyumda, öğretmen eğitiminin rolü üzerine görüşleri alınarak, eğitimdeki değişim programlarının ve hizmet içi çalışmaların değerlendirilmesi imkânı sağlamaktır. Değişim ile ilgili eğitime katılan öğretmenlerin; kalma/barınma yerinin rahat olması, okul yöneticilerinin de aynı eğitime katılmış olması önemlidir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, okul yönetiminin değişim ile ilgili eğitimleri olumlu yönde etkilediği gözlemlenmiştir. Yine edinilen bulgulara göre, Üst düzey yöneticilerin değişim eğitimlerine hazırlıklı olması ve yapılacak çalışma duyurularının planlı bir şekilde zamanında yapılması görüşüne katılmaktadırlar. Okul yöneticileri eğitimdeki değişime hazırlıklı ve öğretmen eğitimi sürecine olumlu bakmaktadırlar. Öğretmenlerin eğitimlerdeki değişime uyumda öğretmen eğitimlerindeki eğitici modellerin gösterilmesine daha fazla önem verilmesi sonucuna varılmıştır.
It is important to comprehend the changing for teachers and education instituties about their evolutions. So, it should be reflected changings and developments of the education to teachers. The teachers should require to follow the changing of planning about future and when the changing transfers to teachers, it should provide the addition to conditions of the day.This study is descriptive research to determine about thoughts of the teachers who are working in Anatolian High Schools in accordance and changing of the education. Researching area is city of Ankara and Teachers who are working in the Anatolian High School depend to Ministry of Education have been consist. For determine the ideas of teachers, with this manner, it has determined 310 teachers for patterns of the researching. As a measurement survey, it has been applicated the model relational scanning by researcher. So, it has been determined 310 patterns and number of survey. It's important to applicate the applications successfully and to determine positive and negative reactions of the teachers in changing and accordance of the education by taking based teacher education. In this research and at the accordance changing of education, with this research, it has provided to evaluate in service training and changing programmes about role of the teachers in accordance to change education.It's important to join school administrators to same education too. Staying places of the teachers joined to education about changing should be comfortable. According to datas have obtained in the research, It has been observated requirement about applicating education model applications and effecting positive to period by school instruction who has joined to education period. Superior managers should be ready to changing education programmes and They agree about study programmes which it will be, announcing on time and being planned. School managers are ready and looking positive to period of the teacher trainning. It has been obtained the result giving more importance to show the educator models in the education accordance and changing period.