Toplumlar arasındaki etkileşimin her geçen gün arttığı günümüz küreselleşen dünyasında marka yaratmak ve bu markanın dünya üzerinde bilinirliliğini artırmak önemli hale gelmiştir. Kendi kültürünü ve karakterini yansıtarak aynı zamanda dünya çapında dünyanın gerekliliklerini yerine getirerek kendisini konumlayabilen markaların başarı oranı oldukça yüksektir. Bu çalışmanın amacı, marka kavramını ve markanın konumlandırılması konusuna etki eden faktörleri açıklamak, uluslararası pazara giriş stratejilerini ortaya koymak ve bu konuların hizmet sektörüyle olan ilişkisini açıklamaktır. Bu amaçla hizmet sektöründe faaliyet gösteren en başarılı markalardan biri olan Starbucks örnek olarak alınarak bununla ilgili anket çalışması düzenlenmiştir. Ayrıca bu çalışmayla, müşteri sadakati yaratmak isteyen şirketlere örnek oluşturacağı umulmaktadır. Çalışmada, müşterilerin Starbucks ürünlerini diğer kahve şirketi markalarına tercih ettiğini bulunmuştur. Ankette, rastgele olarak seçilen 157 Starbucks müşterisinden 80'i kadın, 77'si erkektir. Starbucks kullanıcılarının çoğunluğu 26-34 yaşları arasında ve lisans derecesine sahipler ve haftada en az iki veya üç kez Ankara'daki Starbucks mağazalarına uğramaktadırlar.
It has become quite important to create a brand and increase brand awareness in today's global world where the interaction among societies have increased tremendously. Brands that position themselves on a worldwide basis while keeping their own cultural traits, increase their chances of success. The purpose of this study is to explain the factors that affect brand concept and brand positioning, indicate international market entry strategies and investigate their relations with the service sector. Starbucks, one of the most successful service sector companies, has been chosen for a survey analysis. It is also hoped that this study will set an example for companies that wish to create customer loyalty. The study has found that customers prefer Starbucks products over other coffee shops. Of the 157 randomly chosen subjects 80 were women, 77 were men. Majority of coffee users were between the ages of 26 and 34. They had Bachelor degrees and frequented the Starbucks shops in Ankara at least twice or three times a week.