Bu çalışmanın amacı insan kaynakları yönetimi uygulamalarının Irak Maliye Bakanlığı ile Bakanlığa bağlı kuruluşlar nezdinde çalışanların performansına etkisini incelemektir. Bu çalışma özellikle insan kaynaklarını etkin ve verimli kılan temel insan kaynakları yönetimi uygulamalarını inceleyerek kamu sektöründe çalışanların hizmet kalitesini yükseltmeyi hedeflemektedir. Çalışmanın spesifik amacı, insan kaynakları planlamasının, personel seçme sürecinin (işe alma ve seçme), eğitim ve geliştirmenin ve ödüllendirme sistemlerinin Maliye Bakanlığında çalışanların performansını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu çalışma tanımlayıcı ve açıklayıcı araştırma yöntemlerini benimsemiştir. Birincil veriler, yapılandırılmış bir anketle toplanmıştır. Calisma idari ve teknik personelden toplanan bilgilerden oluşmaktadır. Yeterli ve geçerli bilgiler elde etmek için anketler hedef popülasyona rastgele dağıtılmıştır. İkincil veriler daha önce yapılan araştırmalar ve kitaplardan elde edilmiştir. Örneklem, Maliye Bakanlığında çalışan 6090 idari ve teknik personelden rastgele seçilen 375 çalışanı kapsamaktadır. Niceliksel veriler (SPSS) Sosyal Bilimler İstatistik Paketini kullanarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, Irak Maliye Bakanlığında, işe alma ve seçme sürecinin, çalışanların performansı üzerindeki etkisinin, araştırdığımız diğer faktörlere göre, daha büyük olduğunu göstermiştir. Ayrıca çalışma, sırasıyla insan kaynakları planlaması, ödüllendirme, ücretler ile eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin çalışanların performansına etki eden diğer faktörler olduğunu ortaya koymuştur. Bu sonuçlardan yola çıkarak, Irak Maliye Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında insan kaynaklarının daha etkin bir sekilde kullanılması gereği ortaya çıkmıştır. Genel olarak örgütsel performans artırılarak kamuya sağlanan hizmetlerin etkinliğinin en üst düzeye çıkarılması gerekmektedir. Çalışma bulgularının genellestirilmesini sağlamak için daha farklı kurum ve alanlarda çalışanların performansı ile ilgili yeni çalışmalar yapılmalıdır. Ayrıca, çalışmaya, performans üzerinde etkisi olabilecek diğer faktörlerin eklenmesi de yararlı olacaktır. Konunun önemi nedeniyle konu üzerine daha kapsamlı araştırma yapılması önerilmektedir.
The purpose of this study is to examine the impact of human resource management applications on the performance of employees in the Iraqi Ministry of Finance and its affiliated institutions in Baghdad. This study specifically addresses the basic human resource management practices that aim to manage its human assets efficiently and effectively, thus ensuring the highest quality of service in the public sector. The specific objectives of the study were to determine how human resource planning, staffing process (recruitment and selection), training and development, and reward and compensation systems affect the performance of employees in this ministry. This study adopted both descriptive and explanatory research designs. The primary data was collected by using a structured questionnaire in which these questionnaires were distributed randomly to the target population as a necessary procedure to obtain sufficient and valid information, while the secondary data was collected from information interpreted by other researchers. For this study, the target population consisted of administrative and technical staff and the sampling frame included 6090 employees. The stratified random sampling technique was adopted. Consequently, the sample size included 375 employees. The quantitative data were analyzed using the (SPSS) Statistical Package of Social Sciences. The results predicted that recruitment and selection have the highest significant effect on employee performance in The Iraqi Ministry of Finance and its affiliated institutions followed by human resource planning, reward, and compensation, and training and development sequentially. From this result, the study suggested that there is a need for the Iraqi Ministry of Finance and its affiliated institutions to pay more attention to a proper management of its human resources in order to achieve its full potential in improving the performance of employees particularly and the organizational performance in general. Thus maximizing the efficiency of services provided to the public sector. The study recommends that more research can be carried out to include more institutions and in wider regions with other factors that may have an impact on employee performance in order to gain better generalization of findings.