dc.contributor.author |
Azeez, Suad Shatti
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-18T11:38:41Z |
|
dc.date.available |
2019-04-18T11:38:41Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/1950 |
|
dc.description.abstract |
With the rapid increase of Arabic users around the world, a need of understanding the preferences of this wide Stratum of society is important. To do so we designed a questionnaire to evaluate three search engines (Google, Yahoo, and Bing) to reveal the Arabic user's perception of these three search engines. Each engine has its own features and it is own search methods to achieve the main purpose of search engines which is retrieving relevant results. This study exposes the pros and cons of the three tested search engines which give the opportunities to search engine developers to enhance their products. The results showed that Google performs very well comparing with Yahoo and Bing in some kind of data (text and video search) whereas image and advertisements Yahoo seems to be more accurate, Bing captivated many participants with its attractive homepage and useful features except supporting Arabic language in Bing map. Our results will help engineers and designers to improve their search engines in term of the design of homepages and result, improving their search engines algorithms for Arabic queries. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Dünyadaki Arap kullanıcılarının hızla artmasıyla birlikte, bu geniş toplumsal tabakanın tercihlerini anlama ihtiyacı da en önemli hale gelmiştir. Arapça kullanıcılarının tercihlerini ve algılarını ortaya çıkarmak için üç arama motorunu da kapsayan ve değerlendirme imkanı veren bir anket tasarladık (Google, Yahoo, ve Bing). İlgili aramaları gerçekleştirmek için her motorun kendine özgü özellikleri ve kendine ait arama metotları bulunmaktadır. Bu çalışma, arama motoru geliştiricilerinin ürünlerini iyileştirmeleri için arama imkânı veren üç arama motoru test edilmiş ve arama motorunun artılarını ve eksilerini türettirilmiştir. Sonuçlar, Google'ın Yahoo ve Bing ile karşılaştırıldığında bir takım veri türünde (metin ve video arama) alanlarında çok daha iyi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Öte yandan resim ve reklam aramalarında Yahoo ile daha doğru sonuçlar elde edilmiştir. Ve en son Bing, Bing haritasında Arapça dili destekleme haricinde çekici ana sayfaları ve kullanışlı özellikleriyle birçok katılımcıyı büyülemiştir. Sonuçlarımız, mühendislerin ve tasarımcıların, Arapça sorgulamalar için bu üç arama motorunun (Google, Yahoo, ve Bing) algoritmalarını daha iyi hale getirerek daha iyi ana sayfalar tasarlama ve sonuçlar elde etmelerine olanak sağlayacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.publisher |
Çankaya Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.title |
An evaluation of three search engines (google, yahoo, bing) based on arabic user perception |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Arap kulanıcılarının algılamasına dayalı üç arama motorunun değerlendirilmesi (google, yahoo, bing) |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
91 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniveristesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı |
tr_TR |