Bu çalışmanın amacı, atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkilerinin tüketicileri anlık satın alma davranışına yönlendirip yönlendirmediğini araştırmaktır. Sürekli değişen ve gelişen ürün kategorilerinde tüketicilerin dikkatini çekmek günümüz dünyasında giderek zorlaşıyor. Bu nedenle, ürünleri piyasada tutmak ve satın alma miktarlarını artırmak için tüketicilerin dikkatini çekmek gerekli hale gelmektedir. Her gün gözlerimizle veya ellerimizle raflarda temas ettiğimiz ürünler bizi nasıl etkiliyor? Buna en bariz cevap ambalajdaki farktır. Sessiz satıcı olarak kabul edilen ambalaj, görselleriyle dikkat ekmekte ve tüketicinin hafızasında yer almaktadır. Bir sonraki satın alımda tüketici, ürüne karşı tanıdık bir tutum sergiler. Farkındalık duygusu, tüketicinin ürünü satın almasına neden olabilir. Buna ek olarak, ürünlerin ambalajı tüketiciyi dürtüsel satın alma davranışlarına yönlendirebilir. Ambalajın birçok farklı özelliği, farklı tüketici gruplarına veya farklı tüketicilerin istek ve gereksinimlerine hitap edebilir ve bu da kendini dürtüsel satın alma davranışında gösterir. Araştırmada, dürtüsel satın alma davranışındaki paketleme etkilerini araştırmak için 174 katılımcı ile anket yöntemi kullandı.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, "atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkisi, tüketicinin ruh hali ve atıştırmalık gıdaların ambalajlama işlevleri" olan faktörler tüketicilerin anlık satın alma davranışını etkilemektedir.
The purpose of this study is to investigate whether the packaging effects of snack foods lead consumers to impulsive buying behavior. It is becoming progressively difficult in today's world to attract the attention of consumers in the ever changing and evolving product categories. It therefore becomes necessary to attract the consumers' attention in order to keep the products in the market and to increase the purchase amounts. How do the products that we contact with our eyes or hands on the shelves everyday attract us? The most obvious answer to this is the difference in packaging. The packaging which is considered as silent seller attracts attention with their visuals and takes place in the consumer's memory. In the next purchase the consumer exhibits a familiar attitude for the product. A sense of awareness may lead the consumer to buy the product, even if s/he does not need it. In addition, the products' packaging may lead the consumer to impulsive buying behavior. The many different features of the packaging may appeal to different consumer groups or different consumers' wants and needs and this in turn, exhibits itself in impulsive buying behavior. The study used survey method with 174 participants to investigate the packaging effects on impulsive buying behavior. According to the results of the statistical analysis, factors which are "packaging effects of snack foods, consumer's mood and functions of snack foods packaging" influence the impulse buying behavior of the consumers.