DSpace Repository

Impulse buying behavior: Packaging effects of snack foods

Show simple item record

dc.contributor.author Bülbül, Gözde
dc.date.accessioned 2019-11-12T08:30:20Z
dc.date.available 2019-11-12T08:30:20Z
dc.date.issued 2019-05-02
dc.identifier.citation bülbül, Gözde (2019). Impulse buying behavior: Packaging effects of snack foods / Dürtüsel satın alma davranışı: Atıştırmalık ürünlerin paketleme etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/2114
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkilerinin tüketicileri anlık satın alma davranışına yönlendirip yönlendirmediğini araştırmaktır. Sürekli değişen ve gelişen ürün kategorilerinde tüketicilerin dikkatini çekmek günümüz dünyasında giderek zorlaşıyor. Bu nedenle, ürünleri piyasada tutmak ve satın alma miktarlarını artırmak için tüketicilerin dikkatini çekmek gerekli hale gelmektedir. Her gün gözlerimizle veya ellerimizle raflarda temas ettiğimiz ürünler bizi nasıl etkiliyor? Buna en bariz cevap ambalajdaki farktır. Sessiz satıcı olarak kabul edilen ambalaj, görselleriyle dikkat ekmekte ve tüketicinin hafızasında yer almaktadır. Bir sonraki satın alımda tüketici, ürüne karşı tanıdık bir tutum sergiler. Farkındalık duygusu, tüketicinin ürünü satın almasına neden olabilir. Buna ek olarak, ürünlerin ambalajı tüketiciyi dürtüsel satın alma davranışlarına yönlendirebilir. Ambalajın birçok farklı özelliği, farklı tüketici gruplarına veya farklı tüketicilerin istek ve gereksinimlerine hitap edebilir ve bu da kendini dürtüsel satın alma davranışında gösterir. Araştırmada, dürtüsel satın alma davranışındaki paketleme etkilerini araştırmak için 174 katılımcı ile anket yöntemi kullandı.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, "atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkisi, tüketicinin ruh hali ve atıştırmalık gıdaların ambalajlama işlevleri" olan faktörler tüketicilerin anlık satın alma davranışını etkilemektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate whether the packaging effects of snack foods lead consumers to impulsive buying behavior. It is becoming progressively difficult in today's world to attract the attention of consumers in the ever changing and evolving product categories. It therefore becomes necessary to attract the consumers' attention in order to keep the products in the market and to increase the purchase amounts. How do the products that we contact with our eyes or hands on the shelves everyday attract us? The most obvious answer to this is the difference in packaging. The packaging which is considered as silent seller attracts attention with their visuals and takes place in the consumer's memory. In the next purchase the consumer exhibits a familiar attitude for the product. A sense of awareness may lead the consumer to buy the product, even if s/he does not need it. In addition, the products' packaging may lead the consumer to impulsive buying behavior. The many different features of the packaging may appeal to different consumer groups or different consumers' wants and needs and this in turn, exhibits itself in impulsive buying behavior. The study used survey method with 174 participants to investigate the packaging effects on impulsive buying behavior. According to the results of the statistical analysis, factors which are "packaging effects of snack foods, consumer's mood and functions of snack foods packaging" influence the impulse buying behavior of the consumers. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Dürtüselalımdavranışı tr_TR
dc.subject Paketler tr_TR
dc.subject Ambalajlama Etkileri tr_TR
dc.subject Atıştırmalık Ürünler tr_TR
dc.subject Impulse Buying Behavior tr_TR
dc.subject Packages tr_TR
dc.subject Packaging Effects tr_TR
dc.subject Snack Foods tr_TR
dc.title Impulse buying behavior: Packaging effects of snack foods tr_TR
dc.title.alternative Dürtüsel satın alma davranışı: Atıştırmalık ürünlerin paketleme etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 72 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record