DSpace Repository

E-ticaretin ve dolaylı ihracatın Türkiye mermer sektörü ihracat stratejilerine etkisi: Afyonkarahisar ili örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Bağırıcı, Ömer Buğra
dc.date.accessioned 2019-11-12T09:00:03Z
dc.date.available 2019-11-12T09:00:03Z
dc.date.issued 2019-04-22
dc.identifier.citation Bağırıcı, Ömer Buğra (2019). E-ticaretin ve dolaylı ihracatın Türkiye mermer sektörü ihracat stratejilerine etkisi: Afyonkarahisar ili örneği / E-commerce and indirect impact on the exports of Turkey marble sector export strategy: Afyonkarahisar instance. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/2123
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ihracat yöntemlerinden e-ticaretin ve dolaylı ihracatın ülkemiz mermer ihracatına etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaçla anket hazırlanmış ve Afyonkarahisar ili içerisinde bulunan 40 firma ile görüşmeler yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde e-ticaretin ve aracılar ile ihracat yapmanın firmalar üzerine büyük kazançlar sağladığı tespit edilmiştir. Aynı zamanda firmaların demografik özellikleri ile e-ticaret ve aracılarla çalışma konuları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. İhracat yöntemlerinden diğer faktörlerde herhangi bir anlamlı sonuç çıkmamıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the effect of e-commerce and indirect export patterns on the export of marble to our country. For this purpose, a questionnaire was prepared and interviews were conducted with 40 companies in Afyonkarahisar. As a result of the analyzes, it was determined that e-commerce and intermediaries and exporters provided big gains on firms. At the same time, there are significant differences between the demographic characteristics of the firms and e-commerce and mediation. There were no significant results for other factors in export methods. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mermer İhracatı tr_TR
dc.subject E-ticaret tr_TR
dc.subject Aracılar tr_TR
dc.subject Dolaylı İhracat tr_TR
dc.subject İhracat Yöntemleri tr_TR
dc.subject Marble Exports tr_TR
dc.subject E-commerce tr_TR
dc.subject Indirect Export tr_TR
dc.subject Export Methods tr_TR
dc.title E-ticaretin ve dolaylı ihracatın Türkiye mermer sektörü ihracat stratejilerine etkisi: Afyonkarahisar ili örneği tr_TR
dc.title.alternative E-commerce and indirect impact on the exports of Turkey marble sector export strategy: Afyonkarahisar instance tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 89 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record