The aim of this study is to propose a design strategy for the furniture design problem and give suggestions on how Siteler can become a trademark, by studying the production properties of Siteler furniture industry. In this study, the historical development of furniture, how and to what degree it is modernized and brought to today‟s scene is explained. As much as furniture is a considerable part of human life, it is also a wide resource for spaces and designers. Furniture producers and companies are in competition for years as they know the importance of furniture. This chain which is growing day by day enables us to meet very famous brands together with it, and it also accommodates companies that only function in this chain and have no fame. In this sense, the study has also handled the branding problems and the criteria for a company to become famous. The right kind of branding and image studies may actually enable the firm to rise. Making a name is a long and effortful work. Siteler furniture was studied under these topics. Brief historical development of furniture and its state after the industrial revolution was explained, then, the birth of Siteler, its development and its current state was mentioned. Even though “Siteler furniture” has become a brand as a name, it is a dying complex today. The complex has design and sales problems, and some studies were carried out for it to overcome these problems. In the conclusion of these studies and investigations, some suggestions for Siteler furniture design problems and branding problems were introduced.
Bu çalışmanın amacı Siteler mobilya sanayiinin üretim niteliklerini inceleyerek, mobilya tasarımı sorunlarına tasarım politikası önermek ve nasıl markalaşabilecekleri konusunda öneriler getirmektir. Bu çalışmada mobilyanın tarihsel gelişimi, günümüze kadar nasıl ve ne şekilde modernleşerek geldiği ele alınmıştır. Mobilya insan hayatında önemli bir yer kapladığı gibi mekanlar ve tasarımcılar için de geniş bir kaynaktır. Mobilya üreticileri ve firmalar mobilyanın önemini bildikleri için yıllardır rekabet içindedir. Her geçen gün büyüyen bu zincir, beraberinde çok ünlü markaları tanımamıza sebep olurken, diğer yandan da sadece kendi bünyesinde çalışan, isim yapamamış firmaları da barındırır. Bu bağlamda çalışma, markalaşma sorunları ve bir firmanın nasıl kimlik sahibi olabileceği kriterlerini de ele almıştır. Doğru marka ve imaj çalışmaları bir firmanın gerçekten yükselmesine neden olabilir. isim yapabilmek uzun ve çok emek gerektiren bir iştir. Siteler mobilyası da bu başlıklar altında incelenmiştir. Mobilyanın özlü tarihsel vii gelişimi ve sanayii devriminden sonraki durumu anlatıldıktan sonra Sitelerin doğuşu, gelişimi ve şu andaki durumu incelenmiştir. „‟Siteler Mobilyası‟‟ isim olarak bir marka haline gelmiş olsa da günümüzde can çekişen bir kuruluştur. Tasarım sorunları ve satış problemleri olan bu oluşumun, bu tür problemleri aşması için çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Çalışmanın sonunda yapılan incelemeler ve çalışmaların sonucu olarak Siteler Mobilyası tasarım sorunları ve markalaşmaya yönelik sorunlar için öneriler getirilmiştir.