DSpace@Çankaya

Özel ve resmi lise öğretmenlerinin Örgütsel yabancılaşma düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eryılmaz, Arzu
dc.contributor.author Burgaz, Berrin
dc.date.accessioned 2020-05-12T20:18:14Z
dc.date.available 2020-05-12T20:18:14Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Eryılmaz, Arzu; Burgaz, Berrin, "Özel ve resmi lise öğretmenlerinin Örgütsel yabancılaşma düzeyleri", Eğitim ve Bilim, Vol. 36, No. 161, pp. 271-286, (2011). tr_TR
dc.identifier.issn 1300-1337
dc.identifier.issn 1300-1337
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/3732
dc.description.abstract Örgütsel yabancılaşma kavramı; örgüt bireyinin yetkisi, mesleki gelişim ve değişime bakış açısı, üstleri tarafından tanınma ve kabul görme beklentisi gibi konularda yaşadığı doyumsuzluk hali olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada "Ankara İli merkez ilçe sınırları içerisinde yer alan liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma düzeyleri nedir?" sorusu temele alınmıştır ve bulguların elde edilmesinde "Lise Öğretmenlerinin Örgütsel Yabancılaşma Düzeyi Ölçeği" kullanılmıştır. Ankara İli merkez ilçe sınırları içerisindeki resmi ve özel liselerde görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Uygulama sonunda toplam 362 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin "nadiren" yabancılaşma yaşadıkları, resmi ve özel lise öğretmenlerinin yabancılaşma düzeyleri arasında "anlamsızlık" ve "yalıtılmışlık" boyutlarında fark olmadığı, ancak "güçsüzlük", "kuralsızlık" ve "kendine yabancılaşma" boyutlarında fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The concept of organizational alienation reflects a feeling of disappointment with career expectations and professional development as well as the disappointment over the inability to fullfill professional norms (Aiken & Hage,1966). The aims and objectives of this study were to investigate the organizational alienation perception levels of public and private high school teachers in the central districts of Ankara, Turkey. It also aimed to determine the differences between teachers' perceptions of alienation levels in terms of some independent variables. The survey instrument factors were determined by Seeman (1959) as (1) powerlessness, (2) meaninglessness, (3) normlessness, (4) social-isolation and (5) self isolation. The participants of the study (362) were administered " The Scale of Organizational Alienation", developed by the researcher on the basis of the scales and researches obtained from the relevant literature. As a result of the study, teachers' perceptions of organizational alienation were determined at a moderate level (2.04). Finally, the highest percentages of organizational alieantion factors were identified as; "normlessness and powerlessness" whereas the lowest mean scores of organizational alienation were determined as "meaninglessness and social isolation". tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title Özel ve resmi lise öğretmenlerinin Örgütsel yabancılaşma düzeyleri tr_TR
dc.title.alternative Levels of organizational alienation of private and public high school teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Eğitim ve Bilim tr_TR
dc.contributor.authorID 159404 tr_TR
dc.identifier.volume 36 tr_TR
dc.identifier.issue 161 tr_TR
dc.identifier.startpage 271 tr_TR
dc.identifier.endpage 286 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Hazırlık Okulu tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster