DSpace@Çankaya

Tuhaf bir hikâye: Adnan Hoca ve toplumsal cinsiyet temsilleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Türk, Hasan Bahadır
dc.date.accessioned 2020-05-14T09:17:24Z
dc.date.available 2020-05-14T09:17:24Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Türk, H. Bahadır, "Tuhaf bir hikâye: Adnan Hoca ve toplumsal cinsiyet temsilleri", Toplum ve Bilim, No. 133, pp. 215-246, (2015). tr_TR
dc.identifier.issn 1300-9354
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/3755
dc.description.abstract Adnan Hoca olarak bilinen Adnan Oktar, kuşkusuz Türkiyenin en tartışmalı figürlerinden biridir. Oktar böyle adlandırılmayı tercih etmese de kendini Darwinizmin en büyük düşmanı olarak gören bir tarikat lideridir. Harun Yahya müstearı ile yaratılış mı evrim mi tartışmalarıyla ilgili pek çok kitabın yazarıdır. Oktar ağır makyajlı kadınların (kedicikler) ve pahalı takım elbise giyen yakışıklı erkeklerin (aslanlar) yer aldığı televizyon programları sayesinde bir sosyal medya fenomenine dönüşmüştür. Bu makale, Adnan Hocayı toplumsal cinsiyet temsilleri meselesi üzerinden tartışma çabasıdır. Makale iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, Adnan Ho- canın yükselişine Türkiye toplumunun 1980ler ve 1990lardaki dönüşümüyle birlikte değinilecek, ikinci bölümde ise Adnan Hoca ve kadın ve erkek talebeleri/takipçileri, Adnan Hocanın TV programlarındaki erkeklik ve kadınlık temsilleri üzerinden incelenecektir. tr_TR
dc.description.abstract Adnan Oktar, known as Adnan Hoca, is undoubtedly one of the most controver- sial figures in Turkey. Oktar is a cult leader although he prefers not to be called so who sees himself as the archenemy of Darwinism. Under the pseudonym Ha- run Yahya, he is the author of many books about creation versus evolution debate. Oktar has transformed himself into a social media phenomenon thanks to his TV shows which feature women with heavy make-up (the kittens) and handsome men wearing expensive suits (the lions). This article is an attempt to discuss Adnan Hoca through the problem of representations of gender. The article consists of two main parts. In the first part of the article, I will focus on the rise of Adnan Hoca alongside with Turkeys transformation in the 1980s and the 1990s. In the second part, I will try to analyze Adnan Hoca and his female and male followers through how masculinity and femininity are represented on Adnan Hocas TV shows. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.title Tuhaf bir hikâye: Adnan Hoca ve toplumsal cinsiyet temsilleri tr_TR
dc.title.alternative A strange story: Adnan Hoca and representations of gender tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Toplum ve Bilim tr_TR
dc.contributor.authorID 18664 tr_TR
dc.identifier.issue 133 tr_TR
dc.identifier.startpage 215 tr_TR
dc.identifier.endpage 246 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve idari bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster