Bu çalışmanın amacı Küçük Kara Balık kitabındaki Küçük Kara Balık’ın yaşam
olaylarının, bu yaşam olaylarına gösterdiği tepkilerin ve duygularının Mahler’in
Ayrışma-Bireyleşme Kuramı kapsamında değerlendirilmesi, karakterin başından
geçenlerin Mahler’in teorisi ile örtüşen ve çatışan yerlerinin tartışılmasıdır. Mahler’in
kuramı ayrışma-bireyleşmeyi, farklılaşma, alıştırma, yeniden yakınlaşma ve bireyliğin
pekişmesi ve coşkusal nesne sürekliliğinin başlangıcı olmak üzere dört alt evre
üzerinden incelemektedir. Küçük Kara Balık kitabında asıl incelenen ve ana karakter
olan Küçük Kara Balık, annesiyle yaşayan ve amacı dereden ayrılarak denize ulaşmak
olan küçük bir balıktır. Çalışma boyunca Küçük Kara Balık karakterine özellikle son
üç alt evre açısından odaklanılmış ve anne ile yaşanılan sorunların karakterin
davranışları üzerindeki etkileri tartışılmıştır. Karakterin öfke eşiğinin düşüklüğünün
ve yaşadığı yutulma korkusunun anne ile öngörülen ilişkinin kurulamadığından
kaynaklı olduğu, ancak bu durumun bireyleşme sürecinde kendisi için engelleyici bir
faktör olmadığı düşünülmüştür.
The purpose of this study is to evaluate the experiences and feelings of the Little Black
Fish according to Mahler's Separation-Individuation Theory and to discuss the
overlapping and conflicting parts with Mahler's theory. Mahler's theory examines the
four sub-stages of separation-individuation as differentiation/hatching, practicing,
rapprochement and object constancy. Little Black Fish, main character of the book, is
a small fish that lives with its mother and is separated from the stream to reach the
sea. Throughout the study, the character of Little Black Fish has been analyzed using
Mahler’s theory and the maternal roots of the character’s behavioral problems is
discussed. The character's low anger threshold and fear of engulfment are thought to
be rooted in the inability to establish the predicted relationship with the mother.
However, this is not a major obstacle to the process of individuation.