DSpace Repository

Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Şahin, Begüm
dc.date.accessioned 2020-05-15T11:30:38Z
dc.date.available 2020-05-15T11:30:38Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Şahin, Begüm, "Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama", Business and Management Studies: An International Journal, Vol. 6, No. 2, pp. 675-693, (2018). tr_TR
dc.identifier.issn 2148-2586
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/3853
dc.description.abstract Girişimcilik ekosisteminin yapıtaşı startuplar, hızlı büyüme göstererek küresel pazara hâkim olmayı hedefleyen teknolojik girişimlerdir. Startupların başarısızlık nedenlerinin başında ise bulundukları pazarı iyi analiz edememe ve hedef müşteriye odaklanamama gelmektedir. Pazarlama faaliyetlerini yerine getirmeyen startuplar kısa sürede firma faaliyetlerine son verebilmektedir. Günümüzde startuplar üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Çalışmalar çoğunlukla Amerika Birleşik Devletleri ve diğer gelişmiş ülkelerde gerçekleşmektedir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde araştırma sayısı oldukça azdır. Bu çalışmada Ankara’da faaliyet gösteren 141 startup’ın duyarlı pazar odaklılık ve proaktif pazar odaklılık yaklaşımlarının finansal performans, pazar performansı ve yenilik performansına etkileri incelenmiştir. Elde edilen bulgular ile ekosisteme fayda sağlayacak sonuçların ortaya konması ve literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Startup, Pazar Odaklılık, Firma Performansı tr_TR
dc.description.abstract Startups are the key actors of today’s entrepreneurship ecosystem. They are technology-based firms purposing to grow up rapidly and become scalable in the global market. The main failure of startups is mostly not to pay attention to market intelligence and customer orientation. Thus they are probably having bankruptcy at short notice. Recently, startups are very popular worldwide and subject to research mostly in the United States of America and other developed countries. Yet academic studies on startups are very rare in developing countries like Turkey. In this empirical study, the dimensions of market orientation and firm performance of 141 startups operating in Ankara are investigated. The analysis is based on the effects of responsive market orientation and proactive market orientation on financial performance, market performance and innovative performance. It is aimed to obtain results for managerial implications and to contribute to the literature. Keywords: Startup, Market Orientation, Firm Performance tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15295/bmij.v6i2.274 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Startup tr_TR
dc.subject Pazar Odaklılık tr_TR
dc.subject Firma Performansı tr_TR
dc.subject Market Orientation tr_TR
dc.subject Firm Performance tr_TR
dc.title Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama tr_TR
dc.title.alternative The Effects of Market Orientation on Firm Performance: A Research on Startups in Ankara tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Business and Management Studies: An International Journal tr_TR
dc.contributor.authorID 56565 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 675 tr_TR
dc.identifier.endpage 693 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve idari bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record