DSpace@Çankaya

Graham Swift's waterland as historiographic metafiction

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Duman, Volkan
dc.date.accessioned 2020-06-08T13:14:07Z
dc.date.available 2020-06-08T13:14:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Duman, Volkan (2019). Graham Swift's waterland as historiographic metafiction / Graham Swıft'in su diyarı adlı romanının tarihsel üstkurmaca açısından incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4030
dc.description.abstract Bu tez, Graham Swift'in romanı Su Diyarı'nı Linda Hutcheon'un tarihsel üst kurmaca kavramı ışığında postmodern tarihi roman olarak incelemeyi amaçlar. Temelde, bu teori tarihin kurmaca olduğunu ve saf gerçekliği sunamayacağını söyler. Bu fikirlerin ışığında, bu çalışma Graham Swift'in romanı ana karater ve ayrıca tarih öğretmeni ve romandaki tek anlatıcı olan Tom Crick üzerinden Su Diyarı'nın tarihi üst anlatı olarak görmediğini ileri sürmektedir. Özdüşünümsel bir anlatıcı olarak, özgönderimsel bir metinde, Tom Crick ilk olarak tarih, hikâye, gerçeklik, ilerleme ve masal gibi kavramların anlamlarını bulanıklaştırır. Sonrasında, tarihi gerçeklerin uygunluğu üzerindeki çelişkili varsayımları okuyucuda kafa karışıklığına yol açar. Günahlarından arınma adına, hikâyeleri yoluyla gerçekleri saptırması kendi dışında hiç bir kimsenin işine yaramamaktadır. Sonuç olarak, bu çalışmayla Tom Crick'in nasıl güvenilmez bir anlatıcı ve tarihçi olduğu ve tarihsel gerçekliklerin Swift'in bu postmodern tarihi romanında objektif olarak temsil edilemeyeceği ortaya konmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This thesis aims to analyze Graham Swift's Waterland as postmodernist historical novel in the light of Linda Hutcheon's concept of "historiographic metafiction". Principally, the concept of historiographic metafiction suggests that history is a construction and cannot present facts objectively. In the light of these ideas, the study argues that Graham Swift's Waterland undermines history as a grand narrative through the main character Tom Crick, who is a history teacher and the only narrator in the novel. As a self-reflexive narrator, in a self-referential text, Tom Crick primarily blurs the definitions of history, story, reality, progress and fairy-tale. Furthermore, his paradoxical accounts on the relevance of historical facts create confusion in the reader. His distortion of reality through his stories as a means of redemption does not prove to be helpful except for himself. Thus, it is questioned by the present study in what ways Tom Crick is an unreliable narrator and a true historian, and shown that historical facts are not represented objectively in Swift's postmodern historical fiction. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Waterland tr_TR
dc.subject Historiographic Metafiction tr_TR
dc.subject Self-Reflexive Narrator tr_TR
dc.subject Deconstruction tr_TR
dc.subject Su Diyarı tr_TR
dc.subject Tarihsel Üstkurmaca tr_TR
dc.subject Özdüşünümsel Anlatıcı tr_TR
dc.subject Yapısöküm tr_TR
dc.title Graham Swift's waterland as historiographic metafiction tr_TR
dc.title.alternative Graham Swıft'in su diyarı adlı romanının tarihsel üstkurmaca açısından incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 86 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster