DSpace@Çankaya

The effects of guerilla advertising on female consumers' purchase intention and brand awareness

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gümüştepe, Çağrıcan
dc.date.accessioned 2020-10-26T08:46:10Z
dc.date.available 2020-10-26T08:46:10Z
dc.date.issued 2020-02-21
dc.identifier.citation Gümüştepe, Çağrıcan (2020). The effects of guerilla advertising on female consumers' purchase intention and brand awareness / Gerilla reklamların, kadın tüketicilerin satın alma niyetlerine ve marka farkındalıklarına olan etkileri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4082
dc.description.abstract Günden güne değişen pazar şartları ve tüketici tercihleri işletmeleri daha etkili pazarlama faaliyetleri yapmaya zorlamaktadır. Geleneksel pazarlama yöntemleri etkilerini yitirmeye başlamıştır. Bunun sonucunda işletmeler daha etkili pazarlama stratejileri arayışı içerisinde girmişlerdir. Bu yöntemlerden bir tanesi gerilla pazarlamadır. İlk defa 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından geliştiren gerilla pazarlaması kavramı genel itibariyle, sıra dışı yöntemlerle ve çok az bütçeyle yürütülen tutundurma faaliyetlerini ifade etmektedir. Gerilla pazarlama stratejisinin uygulama alanlarından birisi olan gerilla reklamın, tüketicilere verilmek istenen mesajların, reklam anlayışını uyandırmadan iletilmesidir. Bu çalışmada; gerilla reklamların, kadın tüketicilerin marka farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine olan etkileri araştırılmıştır. Çalışmada gerilla pazarlama ve gerilla reklamların kavramsal değerleri açıklanmış, marka farkındalığı ve satın alma niyeti kavramları açıklanmış, kadın tüketicilerin özelliklerinden bahsedilmiştir. Sonuç olarak ise gerilla reklamların, kadın tüketicilerin marka farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine etkisi olduğu bulunmuştur ve sonrasında ise kadın tüketicilerin, gerilla reklamlara karşı tutumları, yaş ve eğitim seviyeleri arasındaki anlamlılık etkisi incelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The changing market conditions and consumer preferences force companies to engage in more effective marketing activities. Traditional marketing methods have started to lose their effects. Consequently, businesses have entered the search for more effective marketing strategies. The guerrilla marketing concept, which was created by Jay Conrad Levinson in 1984, implies an unconventional way of performing promotional activities on a very low budget. Guerrilla advertising, which is one of the application areas of guerilla marketing strategy, is the transmission of messages intended to be given to consumers without arousing the understanding of advertising. In this study; the effects of guerilla advertising on female consumers' brand awareness and purchase intention were investigated. The conceptual values of guerilla marketing and guerilla advertisements were explained, purchasing intention and brand awareness concepts were explained and the characteristics of female consumers were mentioned. As a result, it has been found that guerilla advertising has an impact on the brand awareness and purchase intention of female consumers and then the effect of significance differences between the attitudes of female consumers towards guerilla advertisements, age and education levels were examined. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Guerilla Marketing tr_TR
dc.subject Guerilla Advertising tr_TR
dc.subject Brand Awareness tr_TR
dc.subject Purchase Intention tr_TR
dc.subject Female Consumers tr_TR
dc.subject Gerilla Pazarlama tr_TR
dc.subject Gerilla Reklam tr_TR
dc.subject Satın Alma Niyeti tr_TR
dc.subject Marka Farkındalığı tr_TR
dc.subject Kadın Tüketiciler tr_TR
dc.title The effects of guerilla advertising on female consumers' purchase intention and brand awareness tr_TR
dc.title.alternative Gerilla reklamların, kadın tüketicilerin satın alma niyetlerine ve marka farkındalıklarına olan etkileri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 75 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster