İşletmeler var olduğu süre boyunca çalışanlara ihtiyaç duyacaktır. Günümüz dünyası işletmeleri neredeyse tüm kuşaklardan çalışanları bünyesinde barındırmaktadır. Geçmiş yıllarda Y kuşağının iş hayatına girmeye başlaması ile değişimler yaşayan işletmeler günümüzde Z kuşağını istihdam etmeye başlamışlardır. Her kuşak diğerlerinden farklı olduğu gibi Z kuşağı da farklılıkları ile iş hayatına girmeye başlamıştır. İşletmeler geleceğe Z kuşağı çalışanlar ile birlikte yönelecekler ve her geçen gün Z kuşağı çalışanlara daha fazla ihtiyaç duyacaklardır. Bu nedenle, işletmelerin geleceği açısından kilit rol oynayan Z kuşağının daha iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda yapılan bu çalışma ile Z kuşağı çalışanların çalışma değerlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede Z kuşağı çalışanların çalışma değerlerini belirlemek amacı ile Ankara'da 274 Z kuşağı çalışanlarına anket uygulaması yapılmış ve farklı kurumlarda insan kaynakları birimlerinde çalışan 14 yetkili ile de Z kuşağının çalışma değerleri hususlarında görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, Z kuşağı çalışan kadınların, Z kuşağı çalışan erkeklere oranla alturistik (özgecil) çalışma değerlerine ve statü ve iş arkadaşlarına yönelik çalışma değerlerine daha fazla önem verdiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte, görüşme sonuçlarına göre Z kuşağı çalışanlarının, gelişime açık, motivasyona önem veren, çalışma ortamında gücü elinde toplamak isteyen, yüksek statü algısı bulunan, yüksek kariyer hedefleri olan, çalışma ortamında boş vakitlerini sanal ortamlarda ve kariyer gelişimlerine yönelik faaliyetler ile geçiren, iş yaşam dengesi kurma arzusunda olan kişiler olduğu belirlenmiştir.
Businesses will need employees throughout their existence. Today's businesses employ people almost from all generations. Companies, have experienced changes in the past years with generation Y that took position in workplaces, nowadays begun to employ generation Z. As each generation is different from others, generation Z has begun to enter business life with its differences. Businesses will move forward with generation Z, and companies need more and more employees from generation Z every day. Therefore, it is necessary to better analyze generation Z that play a crucial role for the future of businesses. In this context, with this study, it is aimed to determine the work values of generation Z. Within this frame, in order to determine the work values of generation Z, questionnaire was applied to 274 generation Z employees, and interviews about work values of generation Z were conducted with 14 people who work for human resources departments of various institutions in Ankara. According to the research findings, it was found that compared to male generation Z employees, female employees of generation Z care more about altruistic values and values related with status and their colleagues. Furthermore, it was determined from the findings of the interviews that, generation Z employees are open to development, care about motivation, want to hold power in the work environment, have higher perception for status, have higher career goals, spend their spare time in work environment through activities of virtual environments and for their career development, and desire to establish a work-life balance.