Adî konkordato, iflâsa tabi olup olmadığına bakılmaksızın, borçlarını vadesi geldiği hâlde ödeyemeyen veya vadesinde ödeyememe tehlikesi altında bulunan herhangi bir borçlunun borçlarını proje ile birlikte bir vade veya indirim yoluyla yeniden yapılandırabilecekleri bir hukukî imkandır. 7101 sayılı Kanun'la ön proje kavramı hukukumuza dahil olmuştur. Konkordato başvurusuna eklenecek belgeler arasında, mahkemeye ibrazı gereken ilk ve en önemli belge konkordato ön projesidir. 7155 sayılı Kanun ve Konkordato Talebine Eklenecek Belgeler Hakkında Yönetmelik'in 6' ncı maddesinde konkordato ön projesinde yer alması gereken hususlardan bahsedilmiştir. Bunlar: borçlunun borçlarını hangi oranda veya vadede ödeyeceği, alacaklıların alacaklarından hangi oranda vazgeçmiş olacakları, borçlunun ödemelerin yapılması için mallarını satıp satmayacağı, borçlunun faaliyetine devam edebilmesi ve alacaklılara ödemelerini yapabilmesi için gerekli malî kaynağı hangi yöntemle sağlayacağı; bu kapsamda sermaye artırımı veya kredi temini yoluna gidip gitmeyeceği yahut başka bir yöntem kullanıp kullanmayacağı şeklindedir. Yönetmelik' in 7' nci maddesinde ise borçlunun malvarlığının durumunu gösterir belgelerden bahsedilmiştir. Bu belgeler ise; Türk Ticaret Kanuna göre hazırlanan son bilanço, gelir tablosu, nakit akım tablosu, işletmenin devamlılığı esasına göre hazırlanan ara bilanço, aktiflerin muhtemel satış fiyatları üzerinden hazırlanan ara bilanço, ticari defterlerin açılış kapanış tasdikleri ile elektronik ortamda oluşturulan defterlere ilişkin e-defter berat bilgileri, maddi ve maddi olmayan duran varlıklara ait olup defter değerlerini içeren listeler, tüm alacak ve borçları, vadeleri ile birlikte gösteren liste ve belgeler, borçlunun mali durumunu açıklayıcı diğer bilgi ve belgeler şeklindedir. Yönetmelik' in 8. maddesi alacaklı ve alacak listesi, 9. maddesi karşılaştırma tablosu, 10. maddesi makul güvence veren denetim raporu, 11. maddesi ise diğer belge ve kayıtlar şeklindedir. Konkordato talep eden herhangi bir borçlu veya alacaklının bu belgeleri ibrazı zorunludur. Konkordato talebini alan mahkeme kanundaki belgelerin eksiksiz olması durumunda geçici mühlet kararını verecektir. Geçici mühlet sonunda konkordatonun başarıya ulaşma ihtimalinin olması durumunda kesin mühlet verilmelidir.
Ordinary concordat is a legal opportunity for restructuring the debts any debtor, who cannot pay his debts or who is danger of failing to pay at a maturity date, with a project via a certain maturity date or discount. With the Law No. 7101, the concept of preliminary project is included in our law. The preliminary concordat project is the first and most important document that need to submitted to court among the documents which are attached to the concordat request. The issues that should be included in the preliminary concordat projects are mentioned in Article 6 on The law No. 7155 and The Regulation on Documents to be added to the Concordat Request. These are: at what rate or term the debtor will pay his debts, at what rate the creditors will give up their receivables, whether the debtor will sell his property for payments, what method the borrower will be provide the financial resources necessary in order to the proceed activity and the payments to the creditors; in this context whether it is going to increase capital or obtain creditor use another method. The documents indicating the status of the debtor's assets are mentioned in Article 7 of the Regulation. These documents are; Final balance sheet prepared in accordance with Turkish Commercial Code, income statement, cash flow statement, interim balance sheet prepared on the basis of continuity of the enterprise, interim balance sheet prepared on the probable sales prices of the assets, opening and closing approvals of the commercial books and the carter information related to the e-books created electronically, lists of tangible and intangible assets and their books values, lists and documents showing all receivables and payables together with their maturities, other information and documents explaining the financial situation of the debtor. Article 8 of the regulation is the list of creditors and receivables, Article 9 is a comparison table, Article 10 is an audit report that provides reasonable assurance, and Article 11 is the documents and reports. Any debtor or creditor requesting the concordat is obliged to submit these documents. The court receiving the concordat request will decide the temporary term if the documents in the law are complete. If the concordat is likely to succeed at the end of the temporary term, a definite term should be given.