Ülkelerin ekonomik seviyeleriyle bağlantılı olarak, her toplumda birtakım kesimler ne yazık ki en temel düzeydeki finansal ürün ve hizmetlere dahi erişim sağlayamamaktadır. Dünya genelinde yaklaşık olarak 2 milyara yakın kişinin herhangi bir banka hesabı bulunmaması aslında finansal tabana yayılmanın küresel bir problem olduğunu gözler önüne sermektedir. Finansal sistem oyuncularından olan bankaların ve finansal teknoloji kuruluşlarının yegâne amacı gelişen teknolojinin yarattığı avantajları toplumun her kesimiyle buluşturabilmektir. Nitekim yaşadığımız yüzyıl içerisinde, gelişen teknolojik imkânlarla birlikte, akıllı cihaz ve internet kullanımının çok yüksek seviyelere çıkması, mobil cihazlar üzerinden finansal ürün ve hizmetlere ulaşım kabiliyeti veren mobil para teknolojisini hayatımızın bir parçası haline getirmeye başlamıştır. Finansal tabana yayılma ile ülkelerin ekonomik kalkınmalarının desteklenmesi, gerek sosyal gerek ekonomik yönden bireyler arasındaki ayrımın azaltılması ve kişilerin finansal konularda başkalarına olan bağımlılıklarının azaltılması beklendiğinden ülkeler, her bir vatandaşına ayrı ayrı önem vermekte ve toplumun her kesiminin yer alabileceği bir finansal sistem oluşturmaya çaba göstermektedir. Finansal tabana yayılmayı kolaylaştırması beklenen mobil paranın değerlendirildiği bu çalışmada, mobil para kullanan ve kullanmayan bireylerin demografik özelliklerinin tespit edilmesi ve bu demografik özellikler itibariyle kişiler arasında anlamlı bir farklılığın mevcudiyetinin belirlenmesi temel amaç olarak görülmüş ve bu doğrultuda Ankara ilinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan anket çalışmasında, 256 katılımcının görüşleri SPSS programıyla değerlendirilmiş, nihayetinde iki grubun da demografik özellikleri belirlenmiş ve hem mobil para kullanan hem de kullanmayan bireyler arasında demografik özellikleri itibariyle bazı faktörlerde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Depending on the countries' economic level, unfortunately, some groups in each society cannot reach financial products and services even at the basic level. There are approximately 2 billion people in the World, who are unbanked, so this situation actually reflects that financial inclusion is a global issue. The sole aim of financial system players such as, banks, financial technology institutions is to meet the advantages, which are created by improved technology, with every part of the society. As a matter of fact, the century that we live in, rising the usage of smartphones and internet, with the improved technological opportunities, caused to take part of the technology of mobile money, which allows the ability of financial products and services through mobile devices, in our lives. Since financial inclusion is expected to support countries' economic development, to reduce inequilty between people both economically and socially, and to decrease the need of dependencies of people to others, countries care about their citizens much more and they try to create a financial system that includes every group of people in a society. In general there is an expectation that mobile money facilitates financial inclusion. In this direction, mobile money was assessed in the research by determining demographic features of both mobile money users and non-users and it was aimed to find out is there any significant differences among people in terms of their demographic features. The questionnaire is done in Ankara and the answers of 256 people are assessed with SPSS programme. Finally, it was detected that the demographic features of both sides (mobile money users and non-users) and it was found that there are significant differences in some demographic features of people in these two groups.