DSpace Repository

Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market

Show simple item record

dc.contributor.author Akagün Ergin, Elif
dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.date.accessioned 2020-11-17T12:50:30Z
dc.date.available 2020-11-17T12:50:30Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Akagün Ergin, Elif; Özdemir, Handan (2019). "Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market / Ünlülerin Skandalları Tüketicilere Gemiyi Terk Ettirir Mi? Gelişmekte Olan Pazarda Bir Uygulama", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 42-52. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4161
dc.description.abstract Reklamlarda “ünlü kullanımı, şöhretli kişilerin toplumun bireyleri üzerindeki büyük nüfuzundan dolayı etkili bir yöntemdir. Bir markanın başarısı, bir ünlünün başarısı ile tamamen içiçe geçmiş olabilir. Bu araştırma, bir tutundurma yöntemi olarak ünlü kullanımının tüketicilerin zihinlerindeki etkinliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın diğer temel hedefi ise, Türk tüketicilerin ünlü kişilerin karıştığı skandallardan etkilenme durumlarını ortaya koymak ve bu skandalların ardından tüketici satın alma davranışlarının aynı kalıp kalmadığını keşfetmektir. 390 tüketici ile tanımsal araştırma yürütülmüş olup, Türk tüketicilerin genel tutumları ve satın alma davranışları saptanmıştır. Yüzyüze yapılan anketlerin sonucunda, tüketicilerin büyük çoğunluğunun ünlü kişilerin özel hayatları hakkında eleştirel oldukları ve ünlü kişi bir skandala karıştığında desteklediği ürün veya hizmeti satın alma kararları üzerinde olumsuz etkisi olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları, Türk pazarında markaların ünlü kullanımının, tüketicilerin ünlü kişinin markası zedelendiğinde verdileri tepki göze alınarak, son derece riskli olduğunu doğrulamıştır. İşletmeler, ortaya çıkan bir skandalın ardından markalarının batmasını önlemek için, ünlü kişiden kendilerini uzaklaştırmayı ve zararlarını kontrol altına almayı öğrenmek zorundadırlar. tr_TR
dc.description.abstract Celebrity endorsement is an effective method of advertising due to the great influence they exert over the members of a society. The success of a brand can be completely intertwined with the success of a celebrity. The research investigates the effectiveness of celebrity endorsements as a method of promotion in the minds of consumers today. Another major goal of this research is to explore whether Turkish consumers are affected by celebrity scandals and will continue similar purchase behaviour subsequent to the publicizing of a scandal. Descriptive research is conducted on a sample of 390 participants to establish the overall attitudes, and purchase behaviour of Turkish consumers.Through the data obtained via face-to-face surveys, it is concluded that the majority of consumers are highly critical about the private lives of celebrities and when a celebrity is involved in a scandal, this ultimately leads to an adverse influence on the decision to purchase a product or service endorsed by that celebrity. The results from this study has confirmed that there is a great risk for companies who use celebrity endorsements in the Turkish market, since consumers care significantly when the reputation of a celebrity is tarnished. Companies need to figure out how to distance themselves from a celebrity and do damage control following the eruption of a scandal in order to avoid the collapse of their brands. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1074 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Satın Alma Davranışı tr_TR
dc.subject Genç Türk Tüketiciler tr_TR
dc.subject Ünlü Kullanımı tr_TR
dc.subject Ünlülerin Skandalları tr_TR
dc.subject Purchasing Decision tr_TR
dc.subject Young Turkish Consumers tr_TR
dc.subject Celebrity Endorsement tr_TR
dc.subject Celebrity Scandal tr_TR
dc.title Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market tr_TR
dc.title.alternative Ünlülerin Skandalları Tüketicilere Gemiyi Terk Ettirir Mi? Gelişmekte Olan Pazarda Bir Uygulama tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.identifier.volume 54 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 41 tr_TR
dc.identifier.endpage 52 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record