Bu makale onsekizinci yüzyıl gotik roman geleneğinin yirminci yüzyıl grafik roman tarzında yeniden ortaya çıkışını irdelemekte ve gotik edebiyatın büyük sosyal dönüşüm süreçlerinin bir ürünü olduğunu iddia etmektedir. Makale bu tarzın ilk ya da son örnekleri olsun, bu eserlerin kapitalizmin ortaya çıkışı ve insanın bilinç kazanma sürecine paralel giden metaforik göndermeler olduğu değerlendirmesinde bulunmaktadır: Gotik roman tarzının ilk örneklerinde kapitalizm nasıl eleştirilmişse, yirminci yüzyıl grafik romanlarında da kapitalist sistem ve sistemin yarattığı materyalist bireye dolaylı atışar vardır. Sonuçta, bu tarzın örnekleri kapitalist kültüre ait bireyin manevi, ahlaki ve entellektüel boşluğunu dile getirmektedir.
This article analyzes the reemergence of the eighteenth century gothic tradition in the graphic novels of the twentieth century and asserts that the Gothic appears at times of great social changes. Hence, early or later examples of this fiction can be seen as metaphors reflecting the emergence of capitalism and the paradigmatic evolution in man’s epistemological consciousness. The target of criticism being capitalism in the early works, the latest graphic novels, too, have the tendency of covertly lampooning the system and the materialist individual the system has created. Finally, the examples of this genre dwell on the spiritual, moral, and intellectual lacunae of the individual living in capitalist culture.