DSpace@Çankaya

Review of Enhancement of Heat Transfer From Rectangular Fin Arrays

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aylı İnce, Ülkü Ece
dc.date.accessioned 2020-12-04T12:30:50Z
dc.date.available 2020-12-04T12:30:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Aylı İnce, Ülkü Ece (2018). "Review of Enhancement of Heat Transfer From Rectangular Fin Arrays", Mugla Journal of Science and Technology, Vol. 4, No. 2, pp. 162-174. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-3596
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4308
dc.description.abstract Heat transfer removal rate from surfaces is great importance in many engineering applications. For many industrial applications like automotive, air conditioning, electronic cooling, spacecraft and aircraft applications, internal heat generation can cause overheating problems that may result in system failure, short machine life, need of maintenance and low system reliability. To solve such problems passive cooling techniques are widely used. This article summarizes an extensive literature review of rectangular fin structures that is much-used heat transfer enhancement technique with a high efficiency rate and a low cost. Moreover, in this study not only solid rectangular fin structures are studied but also inclined, perforated and staggered type rectangular fin studies are summarized. To increase the heat transfer rates and Nusselt number distributions, designers should optimize the parameters such as fin number, fin shape, fin height, fin diameter and inter-fin distance ratio for all of the fin types. In the optimization process of those components, designers should have experience with the fin design procedure; without the necessary experience and knowledge, instead of increasing the heat transfer rates, fin surfaces can resist and block the incoming air flow which will affect heat transfer rate adversely. This review is a guideline for designers presenting how rectangular fin arrays are used to enhance heat transfer rates. tr_TR
dc.description.abstract Birçok mühendislik probleminde ısı transferi oranları önemli bir etkiye sahiptir. Otomotiv, havalandırma, elektronik soğutma, hava aracı gibi birçok endüstriyel uygulama alanında ısı artımı, ekipmanlarda fazla ısınmaya neden olarak sistem hatalarına, kısa makine ömrüne, güvenilirliğin düşmesine ve bakım ihtiyacının artmasına neden olmaktadır. Bu tip problemlerin önüne geçilmesinde pasif soğutma teknikleri sıklıkla kullanılmaktadır. Bu derleme makalesinde yüksek verim ve düşük maliyet ile ısı transferi iyileştirmesi sağlayan pasif soğutma tekniklerinden olan dikdörtgen kanatçıklar araştırılmıştır. Ayrıca dikdörtgen kanatçıkların eğimli, delikli, aralıklı, hizalı ve kaydırılmış olarak kullanılmasının ısı transferine olan etkilerinin araştırıldığı birçok makale de özetlenmiştir. Kanatçıklı yapılar ile ısı transferini arttırmak için tasarımcılar, kanatçık uzunluğu, kanatçık şekli, kanatçık genişliği, kanatçık sayısı, kanatçıklar arası mesafeler gibi birçok parametreyi optimize etmek mecburiyetindedir. Bu optimizasyon sürecinde deneyim sahibi olmayan bir tasarımcı, ısı transferini arttırmak yerine, tasarladığı kanatçıklı yapı ile gelen havanın ısınan hava ile karışmasını engelleyip ısı transferi üzerinde tam tersi etki yaratabilmektedir. Bu derleme makalesi ıs transferiini dikdörtgen kanatçık kullanarak maksimize etmek isteyen tasarımcılar için bir rehber niteliğindedir ve literatürde bu konu ile yapılmış geniş bir spektrumu taramaktadır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.22531/muglajsci.445045 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Rectangular Fins tr_TR
dc.subject Perforated Fin tr_TR
dc.subject Inclined Fin tr_TR
dc.subject Interrupted Fin tr_TR
dc.subject Convective Heat Transfer tr_TR
dc.subject Dikdörtgen Kanatçık tr_TR
dc.subject Delikli Kanatçık tr_TR
dc.subject Eğimli Kanatçık tr_TR
dc.subject Isı Transferi tr_TR
dc.title Review of Enhancement of Heat Transfer From Rectangular Fin Arrays tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Mugla Journal of Science and Technology tr_TR
dc.contributor.authorID 265836 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 162 tr_TR
dc.identifier.endpage 174 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster