DSpace@Çankaya

Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.date.accessioned 2020-12-15T08:24:08Z
dc.date.available 2020-12-15T08:24:08Z
dc.date.issued 2018-10
dc.identifier.citation ÖZsaçmacı, Bülent (2018). "Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi", Business and Economics Research Journal, Vol. 9, No. 4, pp. 945-960. tr_TR
dc.identifier.issn 1309-2448
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4339
dc.description.abstract Bu çalışma, yeşil pazarlama faaliyetlerinde, yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın alma niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, nicel tabanlı ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada elde edilen veriler, yapısal eşitlik modelinin analizi için kısmi en küçük kareler (PLS) yaklaşımı kullanılarak, değişkenler arasındaki aracılık etkisi incelenmiştir. Çalışmada anket tekniği kullanılarak Ankara ilinde yaşayan 387 tüketici üzerinde bir saha çalışması yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında yapılan literatür taramaları ve hipotez analizlerine bağlı sonuçlar, tüketicilerin satın alma davranışlarının, markaların oluşturduğu yeşil farkındalıktan ve yeşil pazarlama faaliyetlerinden etkilendiğini göstermektedir. PLS yöntemi ile elde edilen sonuçlar ışığında ise, perakende market ürünlerinde yeşil pazarlama faaliyetlerinin yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye aracılık etkisi gösterdiği anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra tüketicinin eğitim düzeyi ve gelir durumunun ise yeşil marka farkındalığı ve tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye kısmi aracılık etkisi göstermektedir. Bu ilişkilerdeki dengelerin değişmesine yol açabilecek birtakım alt unsurların olduğunu belirtmek gerekir. Tüketicinin araştırmaya konu olan markalara ilişkin farkındalığının hangi seviyede olduğu, yeşil marka kavramının fayda ve özelliklerine ilgi duyması önemli göstergelerdir. Tüketicilerin sahip olduğu demografik ve psikografik özellikler de bu ilişkinin anlaşılmasında araştırmaya katkı sağlamıştır. tr_TR
dc.description.abstract This paper aims to investigate the link between green brand awareness and consumer purchasing intentions in green marketing activities. This is a quantitative based descriptive study in relational model. The gathered data explored the mediating effect of the variables using the partial least squares (PLS) approach for the analysis of structural equation model. A field study was conducted on 387 individuals living in Ankara by using a survey technique. The outcomes of the literature reviews and hypothesis analyzes indicate that consumers' purchasing behavior is affected by the green awareness of brands and green marketing activities. Also, the results acquired with the PLS method stated that green marketing activities in the retail market products mediates the link between the green brand awareness and the consumer purchasing intention. Besides, consumer's education level and income situation, partially mediates the relationship between green brand awareness and consumer buying intention. It should be noted that there are many sub-elements which may lead to the change of terms in these relations. Such as, consumer’s brand awareness level and the interest about the benefits and features of the green brand concept are the important indicators. The demographic and psychographic characteristics of the consumers have also contributed to the research in understanding these relationships. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.20409/berj.2018.149 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yeşil Pazarlama Faaliyetleri tr_TR
dc.subject Yeşil Tüketim tr_TR
dc.subject Yeşil Marka Farkındalığı tr_TR
dc.subject Satın Alma Niyeti tr_TR
dc.subject Aracılık Etkisi tr_TR
dc.subject Green Marketing Practices tr_TR
dc.subject Green Consumption tr_TR
dc.subject Green Brand Awareness tr_TR
dc.subject Purchasing Intention tr_TR
dc.subject Mediation Effect tr_TR
dc.title Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Business and Economics Research Journal tr_TR
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 945 tr_TR
dc.identifier.endpage 960 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Dış Ticaret Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster