Bilgi ve iletişim teknolojileri bilgiye erişme, bilgiyi paylaşma, iletme, bilgi ile iletişim kurma,
yazma ve sunum yapma gibi işlemleri yerine getiren çeşitli araçlar sunmaktadır. Karekodlar
mobil araçlarda kullanılan ve bilgiye erişimi hızlandıran araçlardan biridir. İlgi çekici ve
kullanımı kolay bir araç olarak karekodlardan eğitim ortamında faydalanılmakta ve olumlu
sonuçlar elde edilmektedir. Çeşitli araçları kullanarak bilgi becerilerini kazandırmayı
amaçlayan ‘bilimsel iletişim öğretim programı’ ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine yönelik
geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Bu çalışmada bilimsel iletişim öğretim programında yer alan
etkinliklerden biri olan bibliyografik künye karekodu oluşturma etkinliğine katılan
öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul kütüphanecisinin etkinliğe yönelik görüşleri
incelenmiştir. Çalışma sonucunda söz konusu etkinliğin öğrencilerin bilgi kaynaklarına ve
kütüphaneye yönelik bakış açılarını olumlu etkilediği ve öğrencilerin kütüphane ortamında
karekodlardan yararlanabilecekleri faydalı bir etkinlik olduğu ifade edilmiştir.
Information and communication technologies present various tools that fulfill processes such
as information sharing, transferring, and communicating with information, writing and
presentation skills. QR codes are one of the tools used in mobile devices that accelerate
information access. As an interesting and easy-to-use tool, QR codes are used in educational
settings and positive results are obtained. The 'scientific communication curriculum' aimed at
fulfilling information skills by using various tools has been developed and implemented to the
sixth grade students.. In this study, the opinions of students, teachers and the school librarian
who participated in the activity of creating bibliographic citation QR codes, which is one of
the activities in the scientific communication curriculum, were examined. As a result of the
study, it has been stated that this activity positively affects students' views towards
information sources and library, and that QR codes will encourage students to take advantage
of the library.