DSpace@Çankaya

Bibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Menzi Çetin, Nihal
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned 2020-12-21T12:10:19Z
dc.date.available 2020-12-21T12:10:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Menzi, Nihal Çetin; Akkoyunlu, Buket (2019). "Bibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi Görüşleri", Ege Eğitim Dergisi, Vol. 20, No. 1, pp. 196-208. tr_TR
dc.identifier.issn 1307-4474
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4355
dc.description.abstract Bilgi ve iletişim teknolojileri bilgiye erişme, bilgiyi paylaşma, iletme, bilgi ile iletişim kurma, yazma ve sunum yapma gibi işlemleri yerine getiren çeşitli araçlar sunmaktadır. Karekodlar mobil araçlarda kullanılan ve bilgiye erişimi hızlandıran araçlardan biridir. İlgi çekici ve kullanımı kolay bir araç olarak karekodlardan eğitim ortamında faydalanılmakta ve olumlu sonuçlar elde edilmektedir. Çeşitli araçları kullanarak bilgi becerilerini kazandırmayı amaçlayan ‘bilimsel iletişim öğretim programı’ ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine yönelik geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Bu çalışmada bilimsel iletişim öğretim programında yer alan etkinliklerden biri olan bibliyografik künye karekodu oluşturma etkinliğine katılan öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul kütüphanecisinin etkinliğe yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışma sonucunda söz konusu etkinliğin öğrencilerin bilgi kaynaklarına ve kütüphaneye yönelik bakış açılarını olumlu etkilediği ve öğrencilerin kütüphane ortamında karekodlardan yararlanabilecekleri faydalı bir etkinlik olduğu ifade edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Information and communication technologies present various tools that fulfill processes such as information sharing, transferring, and communicating with information, writing and presentation skills. QR codes are one of the tools used in mobile devices that accelerate information access. As an interesting and easy-to-use tool, QR codes are used in educational settings and positive results are obtained. The 'scientific communication curriculum' aimed at fulfilling information skills by using various tools has been developed and implemented to the sixth grade students.. In this study, the opinions of students, teachers and the school librarian who participated in the activity of creating bibliographic citation QR codes, which is one of the activities in the scientific communication curriculum, were examined. As a result of the study, it has been stated that this activity positively affects students' views towards information sources and library, and that QR codes will encourage students to take advantage of the library. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.12984/egeefd.468002 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject QR Code tr_TR
dc.subject Scientific Communication tr_TR
dc.subject School Libraries tr_TR
dc.subject Karekod tr_TR
dc.subject Bilimsel iletişim tr_TR
dc.subject Okul kütüphaneleri tr_TR
dc.title Bibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi Görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ege Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.identifier.volume 20 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 196 tr_TR
dc.identifier.endpage 208 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster