DSpace Repository

Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki

Show simple item record

dc.contributor.author Ökdem, Meltem
dc.date.accessioned 2021-06-22T08:25:11Z
dc.date.available 2021-06-22T08:25:11Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ökdem, Meltem (2020). "Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki", International Social Sciences Studies Journal, Vol. 6, No. 56, pp. 602-615. tr_TR
dc.identifier.issn 2587-1587
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4858
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri, derse katılım düzeyleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel araştırma modelinde olan bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri düzeyi ile derse katılım ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 - 2019 Eğitim-Öğretim yılında Ankara’da özel bir üniversiteye devam eden 242 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin yaşam becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla Bolat ve Balaman (2017) tarafından geliştirilen yaşam becerileri ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin derse katılım düzeylerini belirlemek amacıyla Nayir (2015) tarafından üç faktörlü geliştirilen “Öğrencinin Derse Katılım Ölçeği” (ÖDKÖ) kullanılmıştır. Öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla ise Midgley ve arkadaşları (2000) tarafından geliştirilen ve Nayır (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Adaptif Öğrenme Ölçeği (AÖÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda. Yaşam becerileri yüksek kişilerin derse gerçek katılım ve ustalaşma yönelimli öğrenme düzeyinin de yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonucu getirilen önerilerden biri şudur: Yaşam becerileri ders olarak üniversitelerde okutulmalıdır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.26449/sssj.2102 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject Yaşam Becerileri tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Derse Katılım tr_TR
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Social Sciences Studies Journal tr_TR
dc.contributor.authorID 45368 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 56 tr_TR
dc.identifier.startpage 602 tr_TR
dc.identifier.endpage 615 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Adalet Meslek Yüksekokulu tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record