DSpace@Çankaya

Thermal design and simulation of cooling system for performance improvement of Li-İon batteries for vehicles / Araçlardaki Li-Ion pillerin soğutma performaslarının incelenmesi, tasarım ve test ederek değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özçelik, Beyrek Baran
dc.date.accessioned 2021-06-28T12:18:30Z
dc.date.available 2021-06-28T12:18:30Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özçelik, Beyrek Baran (2019). Thermal design and simulation of cooling system for performance improvement of Li-İon batteries for vehicles / Araçlardaki Li-Ion pillerin soğutma performaslarının incelenmesi, tasarım ve test ederek değerlendirilmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4866
dc.description.abstract Tezin amacı ve kapsamı, sıcaklık değişiminin pil performansı üzerindeki etkisini izlemek ve alternatif soğutma metodolojilerini simüle etmek ile beraber mantıklı bir soğutma sistemi tasarımı önermektir.Farklı soğutma akışkanları, soğutma geometrileri ve ısı transfer yöntemleri incelenmiş ve en uygun olanları simüle edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Bu bağlamda alüminyum bateri modülü ve montajlı kanal tipleri sayısal olarak karşılaştırılmıştır. Sayısal modelin, 3C boşalma hızı altında tek bir akünün test edilmesi, zamanın fonksiyonu olarak ısı üretimi ve sayısal model ile karşılaştırılması ile gerçekleştirilmiştir tr_TR
dc.description.abstract The aim and scope of the thesis are monitoring the effect of temperature change on battery performance and simulating alternative cooling methodologies and proposing a feasible cooling system design. Different cooling fluids, cooling geometries and heat transfer methods are examined, and the most suitable ones has been simulated and compared with different discharge rates. In this context, aluminum battery module and assembled channel types have been compared numerically. Validation of the numerical model is performed by testing a single battery under 3C discharge rate, producing heat generation as function of time and comparing with numerical model tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Liquid Cooling tr_TR
dc.subject Channel Type Cooling tr_TR
dc.subject BTMS tr_TR
dc.subject Electrical Vehicles tr_TR
dc.subject Sıvı Bateri Soğutma tr_TR
dc.subject Kanal Tipi Sıvı Bateri Soğutma tr_TR
dc.subject Li-İon Bateri tr_TR
dc.title Thermal design and simulation of cooling system for performance improvement of Li-İon batteries for vehicles / Araçlardaki Li-Ion pillerin soğutma performaslarının incelenmesi, tasarım ve test ederek değerlendirilmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 88 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster