DSpace@Çankaya

Yerli ve yabancı marka kişiliği karşılaştırılması ve Starbucks ile Coffee Lab üzerinde bir karşılaştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alın, Kıvanç
dc.date.accessioned 2021-08-25T12:35:02Z
dc.date.available 2021-08-25T12:35:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Alın, Kıvanç (2021). Yerli ve yabancı marka kişiliği karşılaştırılması ve Starbucks ile Coffee Lab üzerinde bir karşılaştırma / Comparison of local and global brand personality and a comparison study for Starbucks and Coffee Lab. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4947
dc.description.abstract Aynı sektörde birçok markanın rekabet ettiği günümüzde, markaların kendilerini rakiplerinden farklı kılabilmeleri ya da ayrıştırabilmeleri için çeşitli araştırmalar ve çalışmalar yapılmaktadır. Markaların, hedef kitlelerinin zihinlerinde marka kişiliği oluşturmak da bu çalışmalardan biridir. Bu araştırmada aynı sektörde yer alan biri yerli, bir diğeri yabancı kahve markalarının marka kişilikleri karşılaştırılmış ve aralarında ne gibi farklılıklar olduğu bulunmaya çalışılmıştır. Marka kişiliği özellikleri Jennifer L. Aaker'ın marka kişiliği ölçeğinin 5 ana boyutunun alt başlıkları olan 42 ölçekle incelenmiştir. Çalışmanın amacı aynı sektörde yer alan yerli ve yabancı bu iki marka arasındaki marka kişiliği farkını ortaya çıkartıp, yerli markaların bu sonuçlardan hareket ile yerli markaların yabancı markalar ile olan farklarını görüp kendilerine bir rekabet avantajı sağlayabilmelerine yardımcı olabilmektir. İncelemeler sonucunda 2 marka arasında marka kişiliği bazından farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Müşteriler marka kişiliği bazından Coffee Lab'ı daha samimi bulurken, Starbucks'ı ise daha teknik yeterlilik açısından önde bulmuşlardır. Bu araştırma Coffee Lab ve Starbucks müşterileri ile yapılan 200 anketten çıkan sonuçlarla analiz edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays, various brands have been competing with each other in the same market. Therefore, various studies have been carrying out to enable brands to differentiate themselves from their competitors. One of these important studies is that generate a brand personality in the minds of target audience. In this study, brand personality of two coffee brands which one of them is local and other is global, have been compared for analyze the differences of them. Brand personality properties were examined with Jennifer L. Aaker's brand personality scale which consists of 42 scales of 5 main dimensions. The aim of this study, revealing brand personality differences of two coffee brands which one of them is local and other is global in the same market for helping the local brand to ensure competitive advantage based on the study results. Result of study shows that there are differences among two brands in accordance with brand personality. While customers find the Coffee Lab more intimate on the basis of brand personality, they found Starbucks ahead in terms of more technical competence. This study had carried out by the results of 200 surveys which made with Starbucks and Coffee Lab customers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Marka Kişiliği tr_TR
dc.subject Coffee Lab tr_TR
dc.subject Starbucks tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Brand Personality tr_TR
dc.title Yerli ve yabancı marka kişiliği karşılaştırılması ve Starbucks ile Coffee Lab üzerinde bir karşılaştırma tr_TR
dc.title.alternative Comparison of local and global brand personality and a comparison study for Starbucks and Coffee Lab tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 90 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster