Teknolojinin ve internetin gelişmesiyle birlikte dijital pazarlama kavramı kendini gösterip, insanların rahatça alışveriş yapmasını sağlamıştır. İletişimin gelişmesi ve sosyal medya faktörünün de ortaya çıkmasıyla birlikte özellikle yoğun bir şekilde bu hizmeti kullanan genç kitle için internet, sosyal medya ve uzaktan alışveriş yapma kavramları artık yaşamın vazgeçilmez ihtiyaçlarıdır. Bu çalışmada, dijital pazarlamanın kavramı ve dijital pazarlamanın tüketiciler üzerine etkisi kapsamlı bir şekilde incelenmiş olup, üniversite öğrencilerine yönelik yapılan bir araştırmayla istatistiksel veriler ile birlikte ortaya konulmuştur. Çalışmadaki temel amaç genç tüketicilerin dijital pazarlama yoluyla internet üzerinden alışveriş tutumları ve davranışlarını incelemektir. İstatistikler e-posta yoluyla ulaştırılmış olup anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuca göre belirlenen iki marka arasında benzerlikler ve farklar olduğu ortaya çıkmıştır ayrıca bir markanın da diğerine göre daha çok tercih edildiği belirlenmiştir. Veriler markaların kendi internet sitelerinden alınmıştır.
With the development of technology and the internet, the concept of digital marketing showed itself and enabled people to shop comfortably. With the development of communication and the emergence of the social media factor, the concepts of internet, social media and distance shopping are indispensable needs of life, especially for young people who use this service intensively. In this study, the concept of digital marketing and the effect of digital marketing on consumers was comprehensively examined, and it was revealed with statistical data in a research conducted for university students. The main purpose of the study is to examine young consumers' online shopping attitudes and behaviors through digital marketing. The statistics were sent by e-mail and the questionnaire method was used. According to the result, it has been revealed that there are similarities and differences between the two brands, and it has been determined that one brand is preferred more than the other. The data are taken from the brands' own websites.