DSpace Repository

Gençlerin dijital pazarlama yoluyla internet üzerinden alışveriş davranışları

Show simple item record

dc.contributor.author Karaalioğlu, Mert
dc.date.accessioned 2022-02-01T07:54:32Z
dc.date.available 2022-02-01T07:54:32Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Karaalioğlu, Mert (2021). Gençlerin dijital pazarlama yoluyla internet üzerinden alışveriş davranışları / Shopping behavior of young people on the internet through digital marketing. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4992
dc.description.abstract Teknolojinin ve internetin gelişmesiyle birlikte dijital pazarlama kavramı kendini gösterip, insanların rahatça alışveriş yapmasını sağlamıştır. İletişimin gelişmesi ve sosyal medya faktörünün de ortaya çıkmasıyla birlikte özellikle yoğun bir şekilde bu hizmeti kullanan genç kitle için internet, sosyal medya ve uzaktan alışveriş yapma kavramları artık yaşamın vazgeçilmez ihtiyaçlarıdır. Bu çalışmada, dijital pazarlamanın kavramı ve dijital pazarlamanın tüketiciler üzerine etkisi kapsamlı bir şekilde incelenmiş olup, üniversite öğrencilerine yönelik yapılan bir araştırmayla istatistiksel veriler ile birlikte ortaya konulmuştur. Çalışmadaki temel amaç genç tüketicilerin dijital pazarlama yoluyla internet üzerinden alışveriş tutumları ve davranışlarını incelemektir. İstatistikler e-posta yoluyla ulaştırılmış olup anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuca göre belirlenen iki marka arasında benzerlikler ve farklar olduğu ortaya çıkmıştır ayrıca bir markanın da diğerine göre daha çok tercih edildiği belirlenmiştir. Veriler markaların kendi internet sitelerinden alınmıştır. tr_TR
dc.description.abstract With the development of technology and the internet, the concept of digital marketing showed itself and enabled people to shop comfortably. With the development of communication and the emergence of the social media factor, the concepts of internet, social media and distance shopping are indispensable needs of life, especially for young people who use this service intensively. In this study, the concept of digital marketing and the effect of digital marketing on consumers was comprehensively examined, and it was revealed with statistical data in a research conducted for university students. The main purpose of the study is to examine young consumers' online shopping attitudes and behaviors through digital marketing. The statistics were sent by e-mail and the questionnaire method was used. According to the result, it has been revealed that there are similarities and differences between the two brands, and it has been determined that one brand is preferred more than the other. The data are taken from the brands' own websites. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Dijital Pazarlama tr_TR
dc.subject E-Ticaret tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışı tr_TR
dc.subject Gıda Pazarlaması tr_TR
dc.subject Digital Marketing tr_TR
dc.subject E-Commerce tr_TR
dc.subject Consumer Behavior tr_TR
dc.subject Food Marketing tr_TR
dc.title Gençlerin dijital pazarlama yoluyla internet üzerinden alışveriş davranışları tr_TR
dc.title.alternative Shopping behavior of young people on the internet through digital marketing tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 87 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record