Bu çalışma, işbaşında eğitimin nasıl oluşturulması gerektiği üzerinde durmuş ve eğitimin, özellikle işbaşında eğitimin etkinliğinin ölçülmesi sürecini incelemiştir. Bu tez, işbaşında eğitim programlarının oluşturulmasındaki görüşlerin ve pratik uygulamaların, stratejik ve taktik eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasmdaki önemini tartışmıştır. Eğitim döngüsünü, eğitim ihtiyaç analizinden başlayarak, eğitimin etkinliğinin ölçülmesinin değerlendirilmesi safhasına kadar incelenmiştir.İşbaşmda eğitim ve diğer eğitim metotlarını açıklamış ve metotların kuvvetli ve zayıf yönlerini tartışmıştır. Eğitim gruplarının boyutlarının ve kişisel farklılıkların eğitim oluşturulmasında bilgi, beceri ve davranışlardaki değişiklikleri nasıl etkilediğini incelenmiştir. Bu tez çalışması, özellikle planlı işbaşında eğitimin kurulması üzerinde durmuş, işbaşında eğitime alternatif olabilecek metotları ve işbaşında eğitime yardımcı olacak metotları tartışmış ve özellikle dörtlü aşama metodunu incelemiştir. Etkin bir işbaşında eğitimi hangi faktörlerin etkilediğini açıklamıştır. Eğitimin değerlendirilmesindeki ölçüm metotları ve işbaşında eğitim değerlendirilmesinin bütün safhaları analize edilmiştir. Bu tez Türkiye'de işbaşında eğitime bakış açışım ve Türkiye'deki özel sektör uygulamalarını açıklamış, Coca-Cola Bottlers of Turkey eğitim aktivitelerini örnek olarak almış ve işletmenin işbaşında eğitim olanakları incelemiş, Öneriler getirmeye çalışmıştır.
This thesis mainly focused on how to develop on-the-job training, and explains the process of measuring the effectiveness of training especially on- the-job. Thesis covers both conceptual and practical value of developing on- the-job training program that meet strategic and tactical needs. Step by step training procedures have been discussed, from initial need analysis through the evaluation of training's effectiveness. The various training methods- both on-the-job and off the job are described along with their strengths and limitations. The effects training group size and individual differences on developing knowledge, skill or changing attitudes has been discussed. Major emphasis are given on establishing planned on-the-job training, sorts of alternatives and aids to the on-the-job training, and the importance of conducting four step method. Factors effecting efficient comprehensive on- the-job training program are discussed. Measurement methods used in the training evaluation, every phase of the evaluation of on-the-job training has been analyzed. General overview of the on-the-job training approaches and facilities in Turkey has been identified. Coca-Cola Bottlers of Turkey's training activities are taken as an example. Their applications of the on-the- job training have been analyzed.