DSpace@Çankaya

The effect of the assessment of training needs in the Iraqi Ministry of Higher Education

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Seger Albaejawe, Hussein Abdul Hussein
dc.date.accessioned 2022-04-01T08:33:23Z
dc.date.available 2022-04-01T08:33:23Z
dc.date.issued 2018-01
dc.identifier.citation Seger Albaejawe, Hussein Abdul Hussein (2018). The effect of the assessment of training needs in the Iraqi Ministry of Higher Education / Irak Yüksek Öğrenim Bakanlığı'nda eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesinin etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/5243
dc.description.abstract Iraqi Ministry of Higher Education seek to improve and develop all employees from different level and sector within its organizational structure for each educational and administrative staff by design and implementation training needs assessment program in order to achieve strategic objective and to gain competitive advantage. The objective from this study is to developed and enhances training programs and training needs assessment for Iraqi Ministry of Higher Education in Iraq. This study explanted all matter and issues concerned to training needs assessment programs, procedures and practices in term TNA. This study also investigated in all problems, issues and challenges that faced the Ministry of Higher Education in Iraq to applied and design the both training and training needs assessment on the workforce. This research also focused to knows how training needs assessment programs effect on all employees from different organizational levels associated center of Iraqi Ministry of Higher Education in order to know and study their responses, opinions, attitudes and viewpoints towards the research objective. The data base collected from a study of 170 Iraqi Higher Educational employees and analyzed by statistical program (SPSS) software. This study explored many common problems that faced and prevented to conducting training needs in the Iraqi Ministry of Higher Education at present time. Key factors were extracted through the principle components method (Eigen value). The results showed that there were eight main factors. These most important factors affecting the training needs assessment programs as they provide real indicators of the most important factors that caused the problems and challenges in the implementation of the assessment of training needs at work. tr_TR
dc.description.abstract Irak Yüksek Öğrenim Bakanlığı, stratejik hedeflere ulaşmak ve rekabet üstünlüğü kazanmak için eğitim ihtiyaçları değerlendirme programı tasarımı ve uygulaması ile bütün eğitim ve idari personel için organizasyon yapısı içerisinde farklı seviye ve sektörlerdeki tüm çalışanları geliştirmek için çabalamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Irak'ta Irak Yüksek Öğrenim Bakanlığı için eğitim ve eğitim ihtiyaçlarını değerlendirme programı geliştirmektir. Bu çalışma, EİD (Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi) terimi kapsamında, eğitim ihtiyaçları değerlendirme programları, süreçleri ve uygulamalarına ilişkin bütün konu ve meseleleri açıklamıştır. Bu çalışma ayrıca eğitim ve eğitim ihtiyaçları değerlendirmesinin tasarlanması ve işgücüne uygulanması sırasında Irak Yüksek Öğrenim Bakanlığı tarafından karşılaşılan bütün problemleri, meseleleri ve zorlukları da araştırmaktadır. Araştırma aynı zamanda Irak Yüksek Öğrenim Bakanlığı'na bağlı farklı organizasyonel seviyelerdeki çalışanların araştırma hedeflerine yönelik yanıtlarını, görüşlerini, tutumlarını ve bakış açılarını incelemek için eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi programlarının çalışanların üzerindeki etkisine de odaklanmaktadır. 170 Iraklı Yüksek Öğrenim çalışanları ile yapılmış bir çalışmadan veri tabanı elde edilmiş ve istatistiksel program yazılımı (SPSS) ile analiz edilmiştir. Bu çalışma günümüzde Yüksek Öğrenim Bakanlığı'nda eğitim ihtiyaçları değerlendirmesi yürütülürken karşılaşılan ve önlenen birçok ortak problemi araştırmaktadır. Temel faktörler, ana bileşen yöntemiyle (eigen- özdeğer) elde edilmiştir. Sonuçlar sekiz ana faktörün olduğunu göstermiştir. Eğitim ihtiyaçları değerlendirilmesi programlarını etkileyen bu faktörler işyerinde eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi uygulamaları sırasında problem ve zorluklara neden olan etkenlerin gerçek göstergelerini sağladığından dolayı önemlidir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Assessment of Training Needs tr_TR
dc.subject Iraqi Ministry of Higher Education tr_TR
dc.subject Eğitim İhtiyaçlarının Değerlendirilmesi tr_TR
dc.subject Irak Eğitim Bakanlığı tr_TR
dc.title The effect of the assessment of training needs in the Iraqi Ministry of Higher Education tr_TR
dc.title.alternative Irak Yüksek Öğrenim Bakanlığı'nda eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesinin etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 153 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Edebiyatı ve Kültür İncelemeleri Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster