This study examines the effects of modular furniture on children's motor developments, group behavior and development. In order to determine preschool children behaviors and developmental criteria, necessary design criteria for preschool age period and kindergartens are investigated. Besides this, modular systems, design of place, psychological and social influences of environment which affect the child are stated. Within this framework focuses on 12 children between 5 and 6 age selected, by using systematic density observation technique.
Bu çalışmada, modüler mobilyaların okul öncesi çocukların gelişimi ve grup davranışlarına olan etkileri çeşitli yönlerden incelenmiştir. Okul öncesi çocukların davranış ve gelişim kriterlerini belirleyebilmek amacıyla, erken çocukluk dönemi ve anaokulllan için gerekli tasarım kriterleri araştırılmıştır. Ayrıca, modüler sistemler, mekan planlanması ve çevrenin çocuk üzerindeki psikolojik ve sosyal etkileri de belirtilmiştir. Böylece, araştırma okul öncesi 5-6 yaş grubundan seçilen 12 öğrenci üzerinde sistematik gözlemleme yöntemi uygulanarak irdelenmiştir.