DSpace@Çankaya

Writing as a challenge to victorian patriarchal values: Elizabeth Browning's Aurora Leigh

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Soner
dc.date.accessioned 2022-05-24T12:03:27Z
dc.date.available 2022-05-24T12:03:27Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Kaya, Soner (2016). Writing as a challenge to victorian patriarchal values: Elizabeth Browning's Aurora Leigh / Victoria ataerkil toplumunun değerlerine bir başkaldırı olarak yazma: Elizabeth Barrett Browning'in Aurora Leigh adlı şiiri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/5570
dc.description.abstract Elizabeth Barrett Browning's long narrative poem Aurora Leigh tells the story of a woman who strives to be a poet in the Victorian period. However, writing poetry was not easy for women due to gender inequalities and obstacles in this period. By discussing the gender-specific applications in many spheres such as marriage, employment, education and literature, I will try to display the fact that women faced different obstacles in those spheres in the Victorian period. Despite those obstacles and inequalities, Aurora Leigh, the heroine in Browning's poem is determined to be a poet. At last Aurora succeeds in becoming a poet and marries her cousin Romney Leigh. Her success and this marriage plot show that womanhood is not an obstacle for being a poet. This thesis aims to deal with the difficulties Aurora faces in her journey towards being a poet as a woman due to the values of the patriarchal Victorian society. Depiction of every stage of Aurora's growth and her experiences with some other characters in the poem show men's vision of womanhood. Discussing this vision of patriarchal society, this thesis shows how Browning problematizes conventional gender roles in the Victorian society, gives voice to women in the world of poetry, and uses writing as a challenge to the values of the Victorian patriarchal society by her Aurora Leigh. tr_TR
dc.description.abstract Elizabeth Barrett Browning'in Aurora Leigh adlı uzun anlatı şiiri Victoria döneminde şair olmaya çalışan bir kadının hikayesini ele almaktadır. Ancak cinsiyet eşitsizlikleri ve çeşitli engellerden dolayı bu dönemde şiir yazmak kadınlar için kolay değildir. Evlilik, iş hayatı, eğitim ve edebiyat gibi alanlarda cinsiyete dayalı uygulamalar ele alınarak, kadınların bu alanlarda farklı engellerle karşı karşıya kaldıkları gösterilmektedir. Bu engel ve eşitsizliklere rağmen, Browning'in şiirindeki kadın kahraman Aurora Leigh şair olmaya kararlıdır. Sonunda şair olmayı başaran Aurora aynı zamanda kuzeniyle evlenmektedir. Aurora'nın başarısı ve bahsi geçen evlilik konusu kadınlığın şair olmak için bir engel teşkil etmediğini göstermektedir. Bu tez bir kadın olarak şair olma yolunda ataerkil toplumun değerlerinden dolayı karşılaştığı zorlukları ele almaktır. Aurora'nın bütün gelişim evrelerinin betimlenmesi ve kahramanın şiirdeki diğer karakterle ilişkileri erkeklerin kadınlığa bakış açısını gözler önüne sermektedir. Bu tez, ataerkil toplumun bu bakış açısını ele alarak, Browning'in Aurora Leigh adlı şiiri aracılığıyla Victoria toplumundaki geleneksel cinsiyet rollerini nasıl sorunsallaştırdığını, şiir dünyasında kadınların sesini nasıl duyurduğunu ve ataerkil toplumun değerlerine yazarak nasıl başkaldırdığını göstermektedir tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Elizabeth Barrett Browning tr_TR
dc.subject Aurora Leigh tr_TR
dc.subject Victorian Period tr_TR
dc.subject Poetry tr_TR
dc.subject Victoria Dönemi tr_TR
dc.subject Şiir tr_TR
dc.title Writing as a challenge to victorian patriarchal values: Elizabeth Browning's Aurora Leigh tr_TR
dc.title.alternative Victoria ataerkil toplumunun değerlerine bir başkaldırı olarak yazma: Elizabeth Barrett Browning'in Aurora Leigh adlı şiiri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 62 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Edebiyatı ve Kültür İncelemeleri Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster