DSpace@Çankaya

Knowledge engineering and a proposed curriculum

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Medeni, İhsan Tolga tr_TR
dc.date.accessioned 2016-02-01T12:14:01Z
dc.date.available 2016-02-01T12:14:01Z
dc.date.issued 2008-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/630
dc.description.abstract The drastic developments in computer, information and communications technologies during the second half of the last century have resulted an explosion together with the name of ‘internet’. It soon became clear, however, that the key to all these efforts and activities is the ‘knowledge’ itself. That is why ‘software engineering’ first, and later ‘knowledge management’ and ‘knowledge science’ disciplines drew attention during the last two or three decades. It soon became, however, clear that the key term should be the “knowledge engineering” to be able to build a bridge between various sciences and engineering disciplines such as computer science/engineering, software engineering, information science/engineering, knowledge science, knowledge management, business engineering, etc. In the study, after a brief introduction, the terms data, information and knowledge have been elaborated. Later, the terms science/engineering, business/management, knowledge management were studied, the content of “knowledge engineering” (KEng) as a new and different than expert systems development or knowledge based systems is defined next. Some of the prominent university degree programs in the world relevant to the terms have been reviewed a synthesis, a new undergraduate program under the title of “knowledge engineering” is proposed at the end of the study. The four year curriculum and its course outlines are presented in the thesis. It is obvious that this proposal will be realized depending on the conditions of the individual university who decides to adopt it and will be revised accordingly tr_TR
dc.description.abstract Doksanların ikinci yarısından sonra bilgisayar, enformasyon (haber) ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişimler internet teriminin hayatımıza girmesiyle sonuçlanmıştır. Bu dönemi takip eden zamanda, tüm bu harcanan çabalar ve çalışmaların gerçekte aslında ‘bilgi’nin kendisine yönelik olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sebepten son iki, üç on yıllık süre zarfında öncelikli olarak ‘yazılım mühendisliği’ daha sonra da ‘bilgi yönetimi’ ve ‘bilgi bilimi’ dallarının önem kazanmasının en büyük nedenidir. Yine de, anahtar kelimenin aslında ‘bilgi mühendisliği’ olmasıyla, bilgisayar bilimi/mühendisliği, yazılım mühendisliği, enformasyon bilimi/mühendisliği , bilgi bilimi, bilgi yönetimi, iş mühendisliği vb gibi pekçok bilim ve mühendislik dallarının arasında köprü vazifesi görebilir. Bu çalışmada, genel bir tanıtımdan sonra, veri, enformasyon (haber) ve bilgi tanımları irdelendikten, daha sonra, bilim/mühendislik, iş/yönetim ve bilgi yönetimi konuları incelendikten sonra, “bilgi mühendisliği”nin uzman sistemlerin geliştirilmesinde kullanıla gelen tanımından daha farklı ve daha geniş bir içerik ve kapsam tanımlanacaktır. Dünyada öne çıkan bazı üniversitelerin konu ile ilgili lisans programları buradaki tanımlarla ilişkili olarak incelenmiş ve bunların sentezi olarak yeni bir lisans programı “bilgi mühendisliği” başlığı altında ortaya koyulmuştur. Tezde dört yıllık bir müfredat programına ve ders içeriklerine de yer verilmiştir. Şu açıktır ki, burada ortaya koyulan program, üniversitelerin kendi ihtiyaçlarına göre gözden geçirilip üzerinde değişiklik yapmaya yöneltilebilir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Course Outline tr_TR
dc.subject Curriculum tr_TR
dc.subject Knowledge tr_TR
dc.subject Knowledge Engineers tr_TR
dc.subject Knowledge Engineering tr_TR
dc.subject Knowledge Engineering Degree Program tr_TR
dc.subject Knowledge Science tr_TR
dc.subject Knowledge Management tr_TR
dc.subject Bilgi tr_TR
dc.subject Bilgi Bilimi tr_TR
dc.subject Bilgi Yönetimi tr_TR
dc.subject Bilgi Mühendisleri tr_TR
dc.subject Ders Müfredatı tr_TR
dc.subject Ders Taslağı tr_TR
dc.subject Bilgi Mühendisliği Lisans Programı tr_TR
dc.title Knowledge engineering and a proposed curriculum tr_TR
dc.title.alternative Bilgi mühendisliği ve önerilen bir müfredat programı tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster