Önceki çalışmalar, ön soru sormanın öğrenme için etkili bir strateji olduğunu göstermiştir, ancak ön soruların neden öğrenme üzerinde genel bir faydaya yol açtığını gösteren yeterli kanıt yoktur. Bu ihtiyaçtan hareketle bu çalışmanın amacı, göz hareketi ölçümlerini kullanarak ön soruların öğrenme çıktılarına etkisini araştırmak ve bu yararın altında yatan nedenleri ortaya çıkarmaktır. Ön soruların etkilerini incelemek için rastgele seçilen katılımcıların yarısı metni okumadan önce soruları yanıtlamış (Ön soru Grubu, n = 12) ve geri kalanına ise herhangi bir ön soru verilmemiştir (Kontrol Grubu, n = 12). Bu çalışma, ön soruların hem önceden sorulan hem de sorulmayan maddelerin öğrenilmesine fayda sağladığını göstermiştir. Ön soru Grubundaki katılımcıların, yukarıdan-aşağıya dikkat süreçleri nedeniyle Kontrol Grubuna kıyasla, önceden sorulan maddelerde daha yüksek son test puanına, tam sabitlenme süresine ve sabitlenme sayısına sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, Ön soru Grubu, entegrasyon süreçleri nedeniyle, önceden sorulan maddeler arasında Kontrol grubuna göre daha yüksek bakış geçişlerine sahiptirler. Bununla birlikte, Ön soru Grubu, önceden sorulmayan maddelerde Kontrol Grubundan daha düşük tam sabitleme süresi ve sabitleme sayıları gösterse de bu maddelerde daha iyi son test puanlarına sahip olduğu bulunmuştur. Bu nedenle dikkat, önceden sorulan maddelerde ön soruların etkisini açıklayabilirken, önceden sorulmayan maddelerde ön soruların etkisini açıklamak için dikkat yeterli değildir. Anahtar Sözcükler: Ön Soru Etkisi, Göz İzleme, Yukarıdan Aşağıya Dikkat, Entegrasyon Süreçleri, Öğrenme
Previous studies have shown that asking prequestions is an effective strategy for learning, but there is not enough evidence demonstrating why prequestions lead to a general benefit on learning. Considering this need, the goal of this study was to investigate the effects of prequestions on learning outcomes and to reveal the underlying reasons for this benefit on learning by using eye movement measurements. In order to examine the effects of prequestions, half of the randomly selected participants answered questions before reading the passage (Prequestion Group, n = 12), and the rest were given no prequestions (Control Group, n = 12). This study showed that answering prequestions benefited general learning of both prequestioned and non-prequestioned items. The participants in the Prequestion Group had better post-test scores for the prequestioned items and longer complete fixation time, higher fixation number on the prequestioned items than the Control Group due to top-down attentional processes. In addition, the Prequestion Group had more gaze transitions between the prequestioned items due to the integration processes than the Control group. However, the Prequestion Group had higher post-test scores on the nonprequestioned items, although they showed shorter complete fixation time and less number of fixations on the non-prequestioned items than the Control Group. Therefore, while attention can explain the effect of prequestions for prequestioned items, attention is not sufficient to explain the impact of prequestions for nonprequestioned items. Keywords: Prequestion Effect, Eye-tracking, Top-down Attention, Integration Processes, Learning.