DSpace@Çankaya

Transhumanism in brave new world, neuromancer, and her: The creation of illusionary freedom in society

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kıycı, Hale
dc.date.accessioned 2023-05-16T12:32:52Z
dc.date.available 2023-05-16T12:32:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Kıycı, Hale (2022). Transhumanism in brave new world, neuromancer, and her: The creation of illusionary freedom in society / Cesur yeni dünya, neuromancer ve her adlı eserlerde transhumanizm: Toplumda özgürlük yanılsaması yaratmak. Yayımlanmış doktora tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/6378
dc.description.abstract Bu çalışma, "transhümanizm"in bugünkü anlamıyla ne olduğunu ve Aldous Huxley'in Cesur Yeni Dünya (1932), William Gibson'ın Neuromancer (1984) ve Spike Jonze'nin her (2013) eserlerinde transhümanist teknolojilerin nasıl ve neden kullanıldığını araştırır. Bu eserler, kendi kurgusal toplumlarını yaratmak için transhümanizmi kullanan bilimkurgu eserleri olarak incelenecektir. Michel Foucault'nun ceza kuramı, Antonio Gramsci'nin hegemonya kavramı ve Jean Baudrillard'ın simülasyon kuramı bu çalışmanın temel kuramsal çerçevesini oluşturacaktır. Donna Haraway'in siborg kavramı da, yaratılan toplumlarda cinsiyetler arasındaki eşitsizlikleri vurgulamak için kullanılacaktır. Yaratılan bu dünyalarda insanoğlunun, transhümanizm olarak ele alınabilecek ileri bilim ve teknoloji aracılığıyla nasıl örtük bir biçimde kontrol edildiği tartışılacaktır. Dolayısıyla transhümanizm, seçilen eserlerde gerçek anlamda bireyler veya toplum için özgürleştirici bir ortam sunmaz; bunun aksine, kısmi yarar sağlayarak kontrol mekanizmasını gizler. tr_TR
dc.description.abstract This study explores what "transhumanism" is in its modern use, and how and why transhumanist technologies are used in Aldous Huxley's Brave New World (1932), William Gibson's Neuromancer (1984), and Spike Jonze's her (2013). These works will be analysed as science fiction works employing transhumanism to create their fictional societies. Michel Foucault's theory of punishment, Antonio Gramsci's concept of hegemony and Jean Baudrillard's theory of simulation will constitute the main theoretical background of this study. Donna Haraway's concept of cyborg will also be used to highlight the inequalities between genders in the created societies. It will be argued that in these worlds human beings are strictly controlled in a subtle way by means of advance science and technology that can be categorized under transhumanism. So transhumanism does not present a liberating environment for individuals or the society in real sense in the chosen works; instead it disguises the control mechanism by providing partial benefits for the inhabitants. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Transhumanism tr_TR
dc.subject Hegemony tr_TR
dc.subject Control tr_TR
dc.subject Simulation tr_TR
dc.subject Gender Inequality tr_TR
dc.subject Transhümanizm tr_TR
dc.subject Hegemonya tr_TR
dc.subject Kontrol tr_TR
dc.subject Simülasyon tr_TR
dc.subject Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği tr_TR
dc.title Transhumanism in brave new world, neuromancer, and her: The creation of illusionary freedom in society tr_TR
dc.title.alternative Cesur yeni dünya, neuromancer ve her adlı eserlerde transhumanizm: Toplumda özgürlük yanılsaması yaratmak tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 144 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster