Sürdürülebilir kalkınma ve üretim yöntemlerinin kullanılması, olumsuz çevresel etkileri en aza indirirken, sosyal ve ekonomik olarak daha sürdürülebilir ürünlerle sonuçlanır. Bu çalışmanın amacı, mobilyada sürdürülebilir tasarım parametrelerinin belirlenmesi, seçkin Türk mobilya firmalarının bu parametrelerin etkileri konusunda farkındalık düzeyinin belirlenmesi ve sürdürülebilir Türk mobilya üretimi göz önünde bulundurularak olasılık ve dezavantajların belirlenmesidir. Araştırma, sürdürülebilir tasarımın çevresel, ekonomik ve sosyal boyutlar olmak üzere üç boyutunun analizlerini içermektedir. Ayrıca, Türkiye menşeli hem yeşil etiketli hem de yeşil etiketli olmayan mobilya firmalarını değerlendirmektedir. Çalışmanın amacına ulaşmak için kullanılan yöntemler arasında bir literatür taraması, bir anket anketi ve seçilen vaka ürünleri üzerinde parametreye dayalı karşılaştırmalı bir analiz yer aldı. Anket, kriterlere göre seçilen 8 ofis mobilyası firması üzerinde gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler, Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SPSS) kullanılarak ayrıntılı olarak analiz edildi. Ayrıca, anket anketinde yer alan ürünler hakkında toplanan bilgilere dayanarak firmaların seçilmiş vaka ürünleri üzerinde parametreye dayalı karşılaştırmalı bir analiz yapılmıştır. Çalışma, seçilen mobilya firmalarının, almayı hedefledikleri gerçeği göz önüne alındığında, özellikle çevresel boyutta sürdürülebilirliğin farkında oldukları sonucuna varmıştır pazar rekabet gücünü sağlamak ve marka imajını geliştirmek için TSE sertifikası. Ancak firmalar tarafından düşük performansların geri kazanıldığı parametreler tespit edilmiştir. Son olarak, her üç boyutta da sürdürülebilirliğe ulaşmada performanslarını artırmak için firmalara hangi tasarım stratejilerinin kullanılacağı konusunda tavsiyelerde bulunulmuştur.
Utilizing sustainable development and production methods results in more socially and economically sustainable products while minimizing negative environmental impacts. The aim of this study is to determine the parameters of sustainable design in furniture, to find out the level of awareness of selected prominent Turkish furniture companies as to the implications of these parameters, and to determine the possibilities and drawbacks considering the production of sustainable Turkish furniture. The research includes analyses of the three dimensions of sustainable design, which are: environmental, economic, and social dimensions. Additionally, it assesses both green-labeled and not green-labeled furniture firms that originated in Türkiye. The methods used to achieve the study's goal included a literature review, a questionnaire survey, and a parameter-based comparative analysis on selected case products. The questionnaire was conducted on 8 office furniture firms, which were selected based on criteria. The collected data was analyzed in detail using the Statistical Package for Social Science (SPSS). Furthermore, a parameter-based comparative analysis was conducted on selected case products of the firms relying on the information collected about the products within the questionnaire survey. The study concludes that selected furniture firms are aware of sustainability, particularly in the environmental dimension, considering the fact that they aim to receive the TSE certification in order to achieve market competitiveness and enhance their brand image. However, parameters, where low performances are recovered by the firms are identified. Finally, recommendations were given to the firms on what design strategies to use in order to improve their performance in achieving sustainability in all three dimensions.