DSpace@Çankaya

An interactive learning approach to teach ISO/IEC 12207 software life cycle processes

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydan, Ufuk
dc.date.accessioned 2023-07-19T13:21:13Z
dc.date.available 2023-07-19T13:21:13Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Aydan, Ufuk (2016). An interactive learning approach to teach ISO/IEC 12207 software life cycle processes / ISO/IEC 12207 yazılım yaşam döngüsü süreçleri öğretimi için etkileşimli öğrenme yaklaşımı. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/6537
dc.description.abstract Yazılım mühendisliği alanında özellikle yazılım projesi geliştirme kapsamında literatür dahilinde birçok iş ve çalışma olmasına karşın ISO/IEC 12207 Yazılım Yaşam Döngüsü Süreçleri temellerini ve etkileşimli öğrenme sürecini kapsayan uygun bir ciddi oyun örneği eksikliği bulunmaktadır. Ciddi oyunlar belirli konularda eğitici ve belirli beceri alanlarında yetkinlik kazanılmasını sağlayan uygulamalar olup oyun ve oyunlaştırma literatüründe önemli bir yere sahiptir. "Floors", bir ciddi oyun olmakta ve etkili bir şekilde öğrenme sürecini etkileşimli ve ilerlemeli bir tasarım ile sunmaktadır. Oyunun sahip olduğu ve kullanıcılara edindirdiği esas avantaj ISO/IEC 12207 yazılım yaşam döngüsü süreçlerinin temel presipleri hakkında aşinalık kazandırmak, aynı zamanda ilerlemeli yapısı sayesinde belirli süreçlerin akışını etkileşimli diyaloglarla 3 boyutlu sanal bir ortamda birleştirmesidir. Tüm bunları amaç kapsamı için adanmış görsel bir ofis ortamında gerçekleştirmesidir Floors özellikle öğrencilerin ISO/IEC 12207'nin belirli süreçlerinin kapsamında temel bir eğitim sunan, yardımcı bir araç olarak kullanılabilir. Oyunun katılımcılar tarafında oynanması itibariyle belirtilen kavramların ve konseptin hakkında ve ayrıca yazılım geliştirme yaşam döngüsünün izlenmesi ve devam ettirilmesi ile ilgili kullanıcılarda belirli bir farkındalığın sağlanması temel amaçlardandır. Araştırma sonuçları katılımcı popülasyonundan elde edilen veriler ile yapılan anket çalışması ile belirli derecede farkın ortaya çıktığı belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları dikkate alındığında Floors ile tecrübe edinen katılımcıların standart hakkında daha olumlu bir bakış açısı edindiği ve temel kavramları kazandığı gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Serious games have been powerful and interactive tools that provide information about specific subjects. They can be considered as instructive and found beneficial to gain experience about particular technical skills and ultimately developed to teach engineering subjects. Although there are several studies, which are related to the application of serious games for software engineering field especially in software development, there is a no serious game that teaches fundamentals of ISO/IEC 12207 Software Life Cycle Processes. "Floors" is a serious game that proposes interactive learning experience. The goal of the game is to introduce the fundamentals of ISO/IEC 12207 by creating a virtual experience them in an iterative flow of processes with interactive technical dialogues in a 3D computer simulated office environment. In addition, it can be used as a complementary tool for software engineering students to provide training for ISO/IEC 12207 processes. By playing the game such concepts will create awareness on participants about monitoring and maintaining the software development life cycle. This research provides a framework for the exploration of the research the data obtained from computer engineering students. Results suggest that there is a significant difference between students who played Floor and paper-based learning session. Taken together, these findings clearly demonstrate that participants who played Floors tend to have more positive experience and knowledge about the standard. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject ISO/IEC 12207 tr_TR
dc.subject Software Development Life Cycle tr_TR
dc.subject Software Engineering tr_TR
dc.subject Serious Game tr_TR
dc.subject İnteractive Learning Process tr_TR
dc.subject Gamification tr_TR
dc.subject Yazılım Yaşam Döngüsü Süreçleri tr_TR
dc.subject Ciddi Oyun tr_TR
dc.subject Yazılım Mühendisliği tr_TR
dc.subject Etkileşimli Öğrenme Süreci tr_TR
dc.subject Oyunlaştırma tr_TR
dc.title An interactive learning approach to teach ISO/IEC 12207 software life cycle processes tr_TR
dc.title.alternative ISO/IEC 12207 yazılım yaşam döngüsü süreçleri öğretimi için etkileşimli öğrenme yaklaşımı tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 157 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster