Mimari akustik, işlevsel ve konforlu mekanlar yaratmada kritik bir faktör olarak hizmet etmekle birlikte, mekân deneyimini büyük ölçüde etkiler. Bu nedenle mekân tasarımının ayrılmaz bir parçasıdır. İç mimarlar ve mimarlar gibi mekân tasarımcıları, tasarım aşamasında potansiyel akustik sorunları belirleme, uygun çözümler önerme ve gerektiğinde akustik uzmanlarıyla etkin bir şekilde iletişim kurarak iş birliği yapma becerisine sahip olmalıdır. Bu nedenle, lisans eğitimi sürecinde bu beceriler için güçlü bir temel oluşturmak çok önemlidir. Mekân tasarımı eğitimi, tasarım süreci için gerekli olan deneyim, sezgi, beceri ve bilgi gibi temel niteliklere sahip tasarımcılar geliştirmeyi amaçlar. Öğrencilerden farklı bilgileri bütünleştirmelerinin beklendiği tasarım stüdyosu dersleri, mekân tasarımı eğitiminin çekirdeğini oluşturur; ancak görsel kaygılar genellikle diğer disiplinleri gölgede bırakarak teorik bilginin uygulanmasını engeller. Mimari akustik disiplini, öğrencilerin tasarım sürecinde gözden kaçırma eğiliminde oldukları bu teorik konulardan biridir. Mimari akustik tasarım sürecinden ayırmamalı; aksine, entegre edilmeli ve vurgulanmalıdır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, tasarım stüdyosu dersine paralel olarak yürütülen akustik çalıştaylarının, öğrencilerin tasarım projelerinde akustik bilginin uygulanmasını teşvik etmedeki etkinliğini araştırmaktır. Kontrol grubu ve deney grubu olmak üzere iki öğrenci grubundan oluşan çalışmada, veriler anket yolu ile toplanmıştır. Ek olarak, uzun vadeli etkileri değerlendirmek için bir sonraki eğitim dönemi sonunda aynı katılımcılara aynı anketler tekrar uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, tasarım stüdyosu dersine paralel olarak akustik çalıştaylarının yürütülmesinin, öğrencilerin akustik farkındalık düzeyleri, akustik bilgileri ve tasarım stüdyosu projelerinde akustiği uygulama düzeyleri üzerinde olumlu etkileri olabileceğini göstermektedir. Ayrıca, bu yaklaşım, mekân tasarımı ile ilgili disiplinlerdeki diğer konulara uyarlanma potansiyeline sahiptir. Çalıştayların entegrasyonu ile tasarım stüdyoları, öğrencilere teorik bilgilerini gerçek yaşam durumlarında nasıl kullanacaklarını öğretmek için faydalı bir eğitim ortamı haline gelebilir. Ancak, çalıştayların yöntem ve değerlendirilmesi konularında iyileştirilmesi ve daha fazla sınanması gerekmektedir. Gelecekteki araştırmalar, daha büyük örneklem ile, çeşitli eğitim ortamlarında, mekân tasarımı eğitimi ve uygulamasıyla ilgili diğer disiplinlerle ve kontrollü bir deneysel ortamda yürütülebilir.
Architectural acoustics serves as a vital factor in creating functional and comfortable spaces. Nevertheless, it greatly influences the space experience. Therefore, it is an inseparable component of spatial design. Spatial designers, such as interior architects and architects, should possess the ability to identify potential acoustical problems during the design phase, propose suitable solutions, and collaborate with acousticians, when necessary, effectively communicating with them. Hence, it becomes essential to establish a strong foundation for these skills throughout the process of undergraduate studies. Spatial design education aims to develop future designers with the essential qualities of experience, intuition, skills, and knowledge required for the design process. Design studio courses are the core of spatial design education, where students are expected to integrate diverse knowledge; however, visual concerns often overshadow other disciplines, hindering the application of theoretical knowledge. Architectural acoustics discipline is one of these theoretical subjects that students tend to overlook in the design process. Architectural acoustics should not be separated from the design process but should be integrated and emphasized to enhance the overall design outcomes. Therefore, the aim of this study is to investigate the effectiveness of acoustics workshops conducted parallel to the design studio course in encouraging the application of acoustic knowledge within students' design projects. The study involved two groups of students, control group, experimental group, and data was collected through surveys. Additionally, the same surveys were administered to the same participants at the end of the next semester to assess the long-term effects. The study's findings demonstrate that conducting acoustics workshops parallel to the design studio course may have positive effects on the students' acoustical awareness levels, acoustical knowledge, and application levels of acoustics in their design studio projects. Moreover, this approach has the potential to be adapted to other subjects in spatial design-related disciplines. With the integration of workshops, design studios may become a beneficial educational setting for teaching students how to make use of their theoretical knowledge in real-life situations. However, the method and the evaluation of the workshops needs further improvements and more testing. Future research can be conducted with larger sample sizes, in various educational settings, with other disciplines related with design education and practice, and in a well-controlled experimental setting.