DSpace Repository

Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest

Show simple item record

dc.contributor.author Uzundemir, Özlem
dc.date.accessioned 2024-02-13T13:12:19Z
dc.date.available 2024-02-13T13:12:19Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Uzundemir, Özlem. (2017). "Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Vol.34, No.1, pp.169-176. tr_TR
dc.identifier.issn 1301-5737
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/7190
dc.description.abstract Blake Morrison’s poem “Teeth”, published in With a Poet’s Eye which is an illustrated Tate Gallery anthology, is replete with allusions and therefore, requires a palimpsestuous reading. Using Gerard Genette’s terminology, this poem is a hypertext, echoing Robert Browning’s “My Last Duchess” in content as well as language and structure. Like Browning’s dramatic monologue, in Morrison’s monologue the unreliable persona, a businessman, talks about the death of his ex-wife to a silent/silenced listener, while he also boasts of his art collection. Unlike Browning’s poem, though, the unreliable persona does not openly declare that he is his wife’s murderer. Moreover, the Duke refers to imaginary works of art, but Morrison’s poem is an ekphrasis on Francis Bacon’s painting Pope. This is a series of paintings designed by the painter to allude to Velázquez’s Pope Innocent X. In this way, Morrison further complicates the structure of the poem by referring not only to a previous poem but also to two paintings. The aim of this paper, then, is to discuss the multi-layered structure of Blake Morrison’s “Teeth” to show how Morrison complicates the act of telling, speaking and gazing through hypertextual and ekphrastic traits tr_TR
dc.description.abstract Blake Morrison'ın With a Poet's Eye (Şairin Gözüyle) adlı Tate Sanat Galerisi tarafından hazırlanan antolojide yayımlanan şiiri "Teeth" (Dişler), çok sayıda görsel ve yazılı metne göndermede bulunduğu için çok katmanlı bir okumayı gerektirmektedir. Gerard Genette'in terminolojisini kullanacak olursak, şiir Robert Browning'in "My Last Duchess" (Benim Son Düşesim) adlı şiirini içerik, dil ve yapı açısından bir alt metin olarak kullanır. Browning'in dramatik monoloğunda olduğu gibi, Morrison'un şiirinde de işadamı olan anlatıcı susturulmuş dinleyicisine, bir yandan eski karısının ölümünü anlatırken, diğer yandan sanat koleksiyonunu gösterir. Ancak Dükün anlatımından farklı olarak, bu şiirdeki anlatıcı karısını öldürdüğünü açıkça dile getirmez. Ayrıca Morrison'un şiiri, gerçekte var olmayan sanat yapıtlarını konu edinen Browning'in şiirinin aksine, Francis Bacon'un Papa resmine göndermede bulunur. Bu resim Velázquez'in Pope Innocent X adlı resminden esinlenerek yapılan resimler dizisinden biridir. Böylece şair, yalnızca daha önce yazılmış bir şiire değil, iki görsel sanat yapıtına da gönderme yaparak şiirini çok katmanlı hale dönüştürür. Bu makalenin amacı da Blake Morrison'un "Teeth" adlı şiirinde şairin anlatma, konuşma ve bakma gibi eylemleri başka görsel ve yazınsal sanat yapıtlarına yaptığı referanslarla nasıl karmaşık hale getirdiğini incelemektir tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Blake Morrison tr_TR
dc.subject Robert Browning tr_TR
dc.subject Dramatic Monologue tr_TR
dc.subject Hypertext tr_TR
dc.subject Ekphrasis tr_TR
dc.subject Dramatik Monolog tr_TR
dc.subject Üst-Alt Metin tr_TR
dc.subject Görsel Sanat tr_TR
dc.title Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 49324 tr_TR
dc.identifier.volume 34 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 169 tr_TR
dc.identifier.endpage 176 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record