Bu çalışmada, katı hal güç dağıtım ünitesinde kullanılmak üzere DSP tabanlı 16 kanal, 238A toplam akım değerine sahip 28VDC katı hal güç kontrolcüsü tasarlanmıştır. Uçaklarda İkincil Güç Dağıtım Birimi (İGDB) olarak kullanılan, röle ve devre kesiciler ile tasarlanan geleneksel güç dağıtım birimleri ile yarı iletken anahtarlarla tasarlanan katı hal güç dağıtım üniteleri karşılaştırılmış ve yeni nesil GDB'lerin detaylı tasarım süreçleri ve özellikleri anlatılmıştır. Katı hal güç kontrolcüsü tasarımında, gelecekte güç ihtiyacının artması durumunda bu ihtiyacın mümkün olan en az değişikliklerle nasıl karşılanabileceği ve bu tasarım ile nasıl zaman ve maliyet tasarrufu sağlanabileceği anlatılmaktadır. Bu GDB, hava araçlarının yanı sıra, askeri kara ve deniz araçları gibi platformlarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. GDB'nin temel özelliklerinden biri olan yazılım tasarımı ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Yükleri korumak için I2T gibi yazılım algoritmaları geliştirilmiştir. Teorik olarak tasarlanan devreler ve yazılımlar uygulamaya alınmış ve gerekli performans değerlendirmeleri yapılmıştır.
In this study, a DSP-based, 16 channel, 28VDC solid-state power controller with 238A total current rating was designed to be used in solid-state power distribution unit. Traditional power distribution units used as Secondary Power Distribution Unit (SPDU) in aircraft with relays and circuit breakers and solid-state power distribution units designed with semiconductor switches were compared and detailed design processes and features of new-generation PDUs were explained. It is explained during in the design of the solid-state power controller how, should the power requirement increase in the future, this need may be satisfied with the minimum changes possible and how time and cost savings can be achieved with this design. This SSPC was designed for use on platforms such as military ground and naval vehicles as well as aircraft. Software design one of the key features of SSPC was explained in detail. Software algorithms were developed to protect loads based on I2T approach. Theoretically designed circuits and software were put into practice and necessary performance evaluations were made.