Firmaların sektörde başarı ve rekabet üstünlüğünü sağlayabilmeleri için dijital dönüşüm kaçınılmaz bir duruma geldi. Fakat firmaların çoğu, dijital dönüşüm sürecinde istedikleri sonucu alamamış ve başarısız olmuşlardır. Firmalar her yönü ile sorunlarını çözümleyememiş ve müşteri talepleri karşılanamamıştır. Neden başarısız olduklarını daha iyi anlamak için dijital dönüşüm kavramını ve yöntemini kaynak taraması, eğitimler, röportajlar ve firma uygulamalarıyla analiz ettik. Uygulayıcılar, firmanın üst düzey çalışanlarına geleneksel method olan olgunluk seviyesi ölçümü uygulamaktadır. Bu çalışma, bir anket ve uygulayıcının sektördeki deneyimine bağlıdır ve sübjektiftir Ölçüm modellerini inceledik ve hepsinin birbirine çok benzer olduğunu belirledik. Geriye kalan süreçler, uygulayıcıların perspektifine bağlı olarak değişkenlik gösteren benzer yöntemlerdir. Uygulayıcılar, firmanın ihtiyaçlarını üst düzey çalışanlarla olgunluk seviyesi ölçümü sonucuna bağlı olarak görüşmekteler. Bu aşamada yöntem eksikliği üzerine çalışmalara devam ettik. Eksikliğin kısıtlı zaman ve çalışan görüşmelerinden kaynaklı olduğunu saptadık. Tüm çalışanların dâhil olduğu ve geniş zaman dilimi içerisinde bir çalışma gerekmektedir. Firma Düzenleyici Önleyici Faaliyetlerin (DÖF) bunu sağlayabileceğini saptadık. DÖF'leri geliştridiğimiz "PathWay Method"e girdi olarak ullanarak bir dijital dönüşüm yol haritası önerdik. Yöntemimizin uygulamasını bir elektronik üreticisinde yaptık ve başarılı sonuçlar aldık. Bu tezle hem uygulayıcılara daha verimli bir yöntem sunmakta hem de firmalara bir yol haritası rehberliği etmekteyiz.
Digital transformation has become inevitable for companies to achieve success and competitive advantage in their sector. However, most companies have not been able to achieve the desired result in the digital transformation process and have failed. The companies could not solve their problems in every aspect and the requirements of the customers could not be met. We analyzed the concept and methodology of digital transformation through literature review, training, interviews, and company practices to better understand why they failed. In the Conventional Method, practitioners apply the maturity level measurement to the senior leaders of the company's organization. This study depends on a questionnaire and the practitioner's experience in the industry and is subjective. We examined the measurement patterns and found that they are all very similar. In the rest of the process, there are similar methods that vary depending on the practitioners' perspective. Depending on the results of the maturity level measurement, the practitioners discuss the needs of the business with the senior leaders. We found that the lack of methodology was due to limited time and staff interviews. The company's Corrective and Preventive Actions (CAPAs) involve all employees' participation and a large period of time. We have used CAPAs as input to a model we developed, the "PathWay Method" to propose a digital transformation roadmap.We implemented our approach to an electronics manufacturer and obtained successful outcomes. We offered both practitioners a more efficient methodology and companies a roadmap.