DSpace@Çankaya

Alman Örgüt Kültürü: Hofstede’nin Kültür Boyutları, Alman Tarzı Yönetim ve İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Bir Değerlendirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tunç, Tülin
dc.contributor.author Parıltı, Nurettin
dc.date.accessioned 2024-02-28T12:15:00Z
dc.date.available 2024-02-28T12:15:00Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Tunç, Tülin; Parıltı, N. (2020). "Alman Örgüt Kültürü: Hofstede’nin Kültür Boyutları, Alman Tarzı Yönetim ve İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Bir Değerlendirme", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol.55, No.3, pp.1887-1910. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/7319
dc.description.abstract Dünyaca ünlü markaları, ‘Made in Germany’ kalitesine duyulan güven, planlama, verimlilik, inovasyon,uzmanlık ve teknik yeteneklere dayalı katı yönetim yaklaşımı ile ön plana çıkan Almanya, güçlü ekonomisiolan, etkili bir Avrupa ülkesidir. Alman kültürü, tarihsel arka plandan etkilenmektedir. Ayrıca, 2.DünyaSavaşı sonrası artan işgücü ihtiyacı nedeniyle yapılan göçmen iş gören alımları dolayısıyla hem toplumhem de iş yaşamında çok kültürlülük de söz konusudur. Böyle bir bağlamda, Alman iş örgütleri ve örgütkültürü nasıl şekillenmiştir?Almanya’nın tarihsel gelişimi bağlamında ulusal kültürün örgüt kültürüne etkilerini ve yönetim, istihdamve insan kaynakları yönetimi uygulamalarına yansımalarını değerlendirmeyi amaçlayan bu derlemeçalışmasında, ulusal kültürel boyutların Alman örgüt kültürünü etkilediği belirlenmiştir. Bir diğer bulgu,önemli tarihsel dönemlerde yaşanan olayların kültür, istihdam, yönetim ve insan kaynakları yönetimiüzerinde etkili olduğu yönündedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.08.1420 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title Alman Örgüt Kültürü: Hofstede’nin Kültür Boyutları, Alman Tarzı Yönetim ve İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Bir Değerlendirme tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi tr_TR
dc.contributor.authorID 138931 tr_TR
dc.identifier.volume 55 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1887 tr_TR
dc.identifier.endpage 1910 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster