Günümüzde Alışveriş Merkezleri sadece alışveriş için kullanılmamakta ve her türlü ihtiyacı karşılayabilen, çok fonksiyonlu yapılara dönüşmektedir. Özellikle büyük şehirlerde ve gelir seviyesinin yüksek olduğu bölgelerde, hastane veya okuldan çok alışveriş merkezi inşaatı bulunmaktadır. Alışveriş merkezlerinin sayısının yüksek bir ivme ile artmasında, onlara sadece müşteri olarak değil, hayatının bir parçası görüp, buna göre davranan ziyaretçilerinin katkısı kilit rol üstlenmektedir. Bu yüzden Alışveriş Merkezleri bir ticarethane veya bir bina olarak nitelendirilmemeli, ayrı bir endüstri olarak değerlendirilmeli ve her alışveriş merkezi standartlara göre sınıflandırılmalıdır. Bu çalışmanın amacı Ankara'da bulunan alışveriş merkezlerini özel standartlara göre sınıflandırmak, onların kendi endüstrileri içinde uyguladıkları ana stratejik tepkilerini belirlemek ve müşterilerinin belirlenen bu ana stratejilere verdikleri tepkiler ile başarılarını ölçmektir. En eski örneklerinden, en yeni yapılanlara kadar her sınıfa ait alışveriş merkezine ev sahipliği yapan Ankara çalışmanın verimliliğini arttırmış ve her türden alışveriş merkezine ulaşılmasını sağlamıştır. Yapılan nitel ve nicel araştırmaların sonucunda farklı türlere ait alışveriş merkezlerinin, farklı stratejik tepkileri belirlenmiş, uygulanan stratejilerin başarısı müşterilerin görüşleri doğrultusunda tespit edilmiştir.
Nowadays, Shopping Centers are not for only shopping, they are transferred to multi-functional buildings which can satisfy all kinds of demands. Especially in metropolises and regions that residents have high income level, Shopping Center construction are more than the total number of schools or hospitals. Customers have a key role in highly accelerated number of the shopping centers. This is because of the people who behave not only as customers but also shopping centers being a part of their lives. For this reason, Shopping Centers should not be qualified as a commerce house or a building, they should be evaluated as an industry and every shopping center should be classified according to the standards. Main purpose of this research is to classify all active shopping centers in Ankara according to the specific standards, to determine their main strategic responses related to their industry and to measure their success level in accordance to customers' responses to these main strategies. Ankara is the homeland of every type of shopping centers since the first examples to until recent ones; this increases the efficiency of this research and provides accessibility to every type of shopping centers. According to the results of quantitative and qualitative studies, different strategic responses are determined for each different shopping center types and success level of these responses are confirmed in relation to customers' opinions.