Özet:
Günümüzde, rekabetin yeniden tanımlanması ve her geçen gün daha da karmaşıklaşması, işletmeleri yeni çözüm arayışlarına itmektedir. Bununla beraber alışılmış çarelerin kullanılması, işletmeleri çıkmazlara götürebilmektedir. Bu ise, işletmelerin örtülü bilgiyi doğru kullanımı, yenilik ve performans sarmalında yepyeni yeteneklere sahip olmaları ile mümkün görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, örtülü bilgi, yenilik ve performans arasındaki iliĢkiyi araĢtırmaktır. Araştırmanın uygulama aşaması, İstanbul ili merkezli tekstil sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 11.5 programı ile, faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve tanımlayıcı istatistik teknikler yardımıyla değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, örtülü bilgi, yenilik ve performans arasında çeşitli bulgular elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, örtülü bilgi, yenilik ve performans arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkilerin varlığı gözlenmiştir. Yine örtülü bilginin, yenilik ve performans üzerinde önemli etkilerinin olduğu görülmüştür. Ayrıca yeniliğin işletme performansı üzerinde de önemli bir etkisinin olduğu görülmüştür.