dc.contributor.author |
Akkoyunlu, Buket
|
|
dc.contributor.author |
Yılmaz Soylu, Meryem
|
|
dc.date.accessioned |
2025-01-02T11:58:49Z |
|
dc.date.available |
2025-01-02T11:58:49Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Akkoyunlu, Buket; Yılmaz Soylu, Meryem (2011). "Sosyal İletişim Ağları ve Dilin Yanlış Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma", İlköğretim Online, Vol. 10, No. 2, pp. 441-453. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/8553 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal iletişim ağlarında (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) Türkçenin yanlış kullanımını belirlemeye yönelik yaptıkları projeleri inceleyerek öğrencilerin Türkçenin korunmasına dönük çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır). Çalışmada 7. ve 8. sınıf öğrencileri sosyal iletişim ağlarındaki (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) yazışmalarda Türkçenin (dilin) nasıl kullanıldığı incelenmiş, yanlışları tespit etmiş ve dilin doğru kullanılmasına dönük çözüm önerileri sunmuşlardır. Öğrenciler, sosyal iletişim ağlarında Türkçe kullanım yanlışlarını ses özelikleri ile ilgili yanlış kullanımlar, sözcüklerle ilgili yanlış kullanımlar, cümleler ile ilgili yanlış kullanımlar, yazım özellikleriyle ilgili yanlış kullanımlar boyutlarında değerlendirmişlerdir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtları ve sürece dönük yansımalarını incelemek amacıyla da içerik analizi yapılmış ve temalar altında gruplanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları, araştırmacıları 3 ana temaya ulaştırmıştır. Bunlar; bireysel adımlar, toplumsal adımlar ve kurumsal adımlar olarak sınıflandırılmış, öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları bu üç başlık altında incelenmiştir. Raporlar incelendiğinde, öğrencilerin öğrenciler dili korumak için kendilerinin yapabileceklerinden, toplumsal olarak yapılabileceklerden ve resmi ve özel kurumların Türkçeyi korumak için yapabileceklerinden söz ettikleri görülmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal İletişim Ağları |
tr_TR |
dc.subject |
Dil Kullanımı |
tr_TR |
dc.subject |
Dil Yanlışları |
tr_TR |
dc.title |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İlköğretim Online |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
8539 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
441 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
453 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı |
tr_TR |