DSpace@Çankaya

Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Durmuşoğlu, Mine Canan
dc.contributor.author Yanık, Canan
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned 2025-01-14T12:17:31Z
dc.date.available 2025-01-14T12:17:31Z
dc.date.issued 2009-06-01
dc.identifier.citation Durmuşoğlu, Mine Canan; Yanık, Canan; Akkoyunlu, Buket (2009). "Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 36, No. 36, pp. 76-86. tr_TR
dc.identifier.issn 2536-4758
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8560
dc.description.abstract Eğitime önem veren çağdaş toplumların farklı alanlarda yetişmiş, nitelikli insan gücüne sahip bireylerden oluştuğu görülmektedir. Nitelikli insan gücünün yetiştirilmesinde bir ülkenin eğitim sistemi çok etkili ohnaktadır. Eğitim sisteminin en önemli parçası olan öğretmenler toplumun gelişmesinde önemli role sahiptir. Bu bağlamda öğretmen adaylarımn mesleklerini daha etkili ve başarılı bir şekilde uygulamaları için, mesleki alan bilgisi ve pedagojik formasyon açısından donanımh, mesleğe karşı olumlu tutumlara sahip bireyler olarak yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi’nde (ADPÜ) öğrenim gören Türk ve Azeri öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, sınıf ve tercih sırası değişkenleri açısından ele ahnrruştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerinde cinsiyet, sınıf ve tercih sırası değişkenlerinin önemli bir etkisirıin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplumun ihtiyacını karşılayabilecek öğretmenlerin yetiştirilmesi için mevcut eğitim sistemine ek olarak elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmen Adayı tr_TR
dc.subject Öğretmen Eğitimi tr_TR
dc.subject Mesleki Tutum tr_TR
dc.title Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.identifier.volume 36 tr_TR
dc.identifier.issue 36 tr_TR
dc.identifier.startpage 76 tr_TR
dc.identifier.endpage 86 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster