DSpace@Çankaya

Supporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phones

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saran, Murat
dc.contributor.author Seferoğlu, Gölge
dc.date.accessioned 2016-06-14T07:21:56Z
dc.date.available 2016-06-14T07:21:56Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Saran, M., Seferoğlu, G. (2010). Supporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phones. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education, 38, 252-266. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-5340
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/1090
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı son yıllarda kullanımı oldukça yaygınlaşan cep telefonlarının öğretim ortamlarında kullanımının etkililiğini araştırmaktır. Öğrencilerin cep telefonlarına gönderilen çoklu ortam iletileri sözcüklerin anlamlarını, telaffuzlarını, örnek cümleleri ve sözcüklerin akılda kalmasını kolaylaştırıcı örnek cümle ile ilgili görsel anlatımları içermiştir. Daha sonra öğrencilerin sözcükleri öğrenip öğrenmediğini değerlendirmek için etkileşimli SMS soruları gönderilmiştir. Ayrıca öğrencilerin süreç öncesi ve sonrasında motivasyonları ve tutumları araştırılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular çoklu ortam iletilerinin ve SMS kısa sınavların öğrencilerin İngilizce sözcük kazanımlarına istatistiksel olarak anlamlı katkı sağladığını göstermiştir. Ayrıca öğrenciler cep telefonlarının İngilizce sözcük öğrenme sürecinde kullanımını çok olumlu karşılamışlar ve böyle bir uygulamanın İngilizce hazırlık okullarında kullanımının faydalı olacağı görüşünü belirtmişlerdir. Bulgular ışığında, cep telefonlarının eğitim ortamlarında, özellikle de İngilizce hazırlık okullarında, kullanılmasına yönelik öneriler yapılmıştır tr_TR
dc.description.abstract This study explored the effectiveness of mobile learning in foreign language education. With this purpose, instructional materials to be delivered through mobile phones operated in second generation GSM technology in order to improve English language learners' vocabulary acquisition were developed. The multimedia messages in this study allowed students to see the definitions of words, example sentences, related visual representations, and pronunciations. After students finished reading multimedia messages, interactive short message service (SMS) quizzes for testing their learning were sent. In addition, the study examined students’ tendencies in using MMS in their second language vocabulary study and explored the opinions of the students toward the use of mobile phones for instructional purposes. The findings of this study suggest some important points to consider while creating MMS content and a SMS quiz system for educational purposes tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Hacettepe Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Mobile Phone tr_TR
dc.subject Multimedia Messages tr_TR
dc.subject Vocabulary Acquisition In English tr_TR
dc.subject Cep Telefonu tr_TR
dc.subject Çoklu Ortam İletisi tr_TR
dc.subject İngilizce Sözcük Öğrenme tr_TR
dc.title Supporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phones tr_TR
dc.title.alternative Yabancı dil sözcük öğreniminin çoklu ortam cep telefonu iletileri ile desteklenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education tr_TR
dc.contributor.authorID 17753 tr_TR
dc.contributor.authorID 1242 tr_TR
dc.identifier.volume 38 tr_TR
dc.identifier.startpage 252 tr_TR
dc.identifier.endpage 266 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster