DSpace Repository

Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Yeşim
dc.date.accessioned 2016-08-03T08:58:18Z
dc.date.available 2016-08-03T08:58:18Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Yeşim, Y. (2014). Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/1189
dc.description.abstract The developments of the information and communication technologies, the usage of internet for trading, alternating economies, and the globalization changes the requests of tge consumers, by the way, this causes the transformations on the brandage. The customers prioritize to the brands which have tle lowest prices but give the cunsomers the best utility. Also the customers chose the most popular and authoritative brands while they are shopping. The purpose of this work is; to show the factors of buying foreigner branded clothes by the consumers’ consumption preferences and evaluating the factors’ effects to their buying activities. For this purpose, an questionnaire form has been elaborated and applied to ready to wear sector in Antalya. Also this questionnaire form expresses what the foreign brand sellers in Antalya should remark while they are brandaging. tr_TR
dc.description.abstract Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin ticari amaçla yaygın olarak kullanımı, değişen ekonomiler, globalleşme, müşteri beklentilerindeki değişimlerede bağlı olarark markalaşmada’da değişim yaşanmaktadır. Tüketiciler çok sayıdaki markalar içinde seçim yaparken,kendilerine en düşük maliyetle en yüksek faydayı sağlayan herkes tarafından bilinen güven duyulan markalara öncelik verirler. Bu çalışmanın amacı;Tüketicilerin giyim harcamalarında yabancı marka ürün tercih etmesine etki eden faktörleri ortaya koymak ve bu faktörlerin satın alma davranışına etkisini ölçmektir.Bu amaçla hazır giyim sektörüne yönelik bir anket formu hazırlanmış ve Antalya’da uygulanmıştır.Ayrıca yapılan bu anket çalışmasıyla Antalyada yabancı marka satan marka yöneticilerini markalaşma yolunda nelere dikkat etmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Çankaya Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Consumer Behaviours tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışları tr_TR
dc.title Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products tr_TR
dc.title.alternative Tüketicilerin yabancı markalı giyim ürünlerini satın alma nedenleri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.endpage 126 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record