DSpace Repository

Management of electronic commerce and website application in electronic products marketing in Iraq

Show simple item record

dc.contributor.author Ibrahem, Ahmed
dc.date.accessioned 2016-08-11T07:55:11Z
dc.date.available 2016-08-11T07:55:11Z
dc.date.issued 2014-10-30
dc.identifier.citation IBRAHEM, A. (2014). Management of electronic commerce and website application in electronic products marketing in Iraq. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/1218
dc.description.abstract The consumer -to- consumer is one of electronic commerce (e- commerce) types. The primary aim of an e- commerce site is to buy and sell goods and services online. The purpose of this study is to design a web based interface for online shopping in Iraq. It is an open market between consumers to consumer shows us how to market electronic products. This system designed by using PHP language and MySQL server for database. The finding of this research is the application enables consumers to sell their product online. Also, the website facilitates buying and selling on the Internet, saving time, search for a product, saving the cost of transportation, as well as the possibility of adding a product by the customer. Further, in this website can post buying and selling through social media and sharing information with (Facebook and Twitter). Also, shopping cart is important for every online shopping, it facilitates to add and delete a product with shopping. Finally, customer should participate in the website as a member registering by username and password number for each customer to be able shopping tr_TR
dc.description.abstract Tüketiciden tüketiciye ticaret elektronik ticaret (e - ticaret) türlerinden biridir. Bir e - ticaret sitesinin birinci amacı internet üzerinden malların ve hizmetlerin satın alınması ve satılmasıdır. Bu çalışmanın amacı Irak 'ta internet üzerinden alış veriş için web tabanlı bir ara yüz tasarlamaktır. Tüketiciden tüketiciye olan açık pazar elektronik ürünlerin nasıl pazarlanacağını bizlere göstermektedir. Bu sistem PHP dili kullanarak ve veri tabanı için de MySQL sunucusu kullanarak tasarlanmıştır. Bu araştırmanın bulgusu tüketicilerin kendi ürünlerini internet üzerinden satabilmelerine olanak veren bir uygulamadır. Ayrıca, internet sitesi zaman kazandırarak, bir ürünü aramayı, taşıma maliyetinden tasarruf yapılmasının yanı sıra internet üzerinden satın alma ve satma işlemlerini kolaylaştırır ve müşteri tarafından yeni bir ürünün eklenmesine olanak sağlar. Dahası, bu internet sitesinde sosyal medya aracılığıyla alım satım yapılabilir ve (Facebook ve Twitter) ile bilgi paylaşılabilir. Ayrıca, internet alış - veriş sepeti üzerinden satış yapan her site için önemlidir ve alış veriş sırasında bir ürünü eklemeyi ve çıkarmayı kolaylaştırır. Son olarak, her bir müşterinin alış veriş yapabilmesi için müşterinin kullanıcı adı ve şifresi ile bir üye olarak internet sitesinde kayıt yaparak katılımda bulunması gerekmektedir tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Çankaya Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Electronic Marketing tr_TR
dc.subject Website tr_TR
dc.subject World Wide Web tr_TR
dc.subject E-commerce tr_TR
dc.subject Online Shopping tr_TR
dc.subject Consumers to Consumer tr_TR
dc.subject Elektronik Pazarlama tr_TR
dc.subject İnternet Sitesi tr_TR
dc.subject Dünya Çapında Ağ tr_TR
dc.subject E - Ticaret tr_TR
dc.subject İnternet Üzerinden Alış - Veriş tr_TR
dc.subject Tüketiciden Tüketiciye tr_TR
dc.title Management of electronic commerce and website application in electronic products marketing in Iraq tr_TR
dc.title.alternative Elektronik ticaret ve internet sitesinin yönetimi Irak'ta elektronik ürünlerin pazarlanmasını uygulanması tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Bilgisayar Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record