DSpace@Çankaya

Purchase reluctance of female consumers in video games market: a case study

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Birdal, S.Tuba tr_TR
dc.date.accessioned 2014-09-25T11:25:33Z
dc.date.available 2014-09-25T11:25:33Z
dc.date.issued 2010-07-20
dc.identifier.citation Birdal, S.T. (2010). Purchase reluctance of female consumers in video games market: a case study. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/154
dc.description.abstract Today, video games market is one of the biggest and fast growing entertainment industry. The market is projected to be worth of $ 68 trillion in 2012. However, this market is unable to attract the attention of female consumers who generally spend much more than male consumers. The purpose of this study is to examine the reluctance of female customers to spend money on video games in terms of consumer behaviour and marketing. The empirical study was carried out at Çankaya, Atılım and Ankara Universities in Ankara with the participation of 334 female college students. The data were obtained by means of a survey. In the survey, the marketing mix as product, place, promotion and price was examined in its relationships with respect to factors such as income, life style, residence, experience with similar products, product purchase and use, information channels of technological products for knowledge and purchasing, priorities of spending, price perception, market place and past experience. The results are used for providing a market profile of young women in Turkey, suggestions on market structure and marketing efforts. tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde video oyun pazarı eğlence sektörünün en büyük ve büyümeye hızla devam eden pazarlarından biridir. Video oyun pazarının 2012 yılında 68 trilyon dolar olması öngörülmektedir. Fakat bu pazar, erkek tüketicilere göregenellikle çok daha fazla para harcayan kadın tüketicilerin ilgisini çekememektedir. Bu çalıŞmanın amacı, kadın tüketicilerin video oyun satın alma konusundaki isteksizliklerini tüketici davranışı ve pazarlama açısından incelemektir. Ampirik olan bu çalışma, 334 kadın üniversite öğrencisinin katılımıyla, Ankara‟da bulunan Çankaya, Atılım ve Ankara üniversitelerinde gerçekleŞtirilmiŞtir. Veriler anket yoluyla elde edilmiŞtir. Ankette ürün, yer, promosyon ve fiyat olarak ele alınan pazarlama karması; gelir, yaŞam biçimi, yerleŞim, benzer ürünlerle ilgili deneyim, ürün satın alma ve kullanma, teknolojik ürünler hakkında bilgi toplarken ve satın alırken baŞvurulan bilgi kaynakları, harcama öncelikleri, fiyat algısı, pazar yeri, geçmiŞteki deneyimler gibi etmenlerle olan ilişkileri bakımından incelenmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar, Türkiyedeki genç kadın pazar profilinin çıkarılması, pazar yapısı ve pazarlama çalıŞmaları üzerine öneriler getirilmesi için kullanılmıŞtır. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Video Games Market tr_TR
dc.subject Female Consumer tr_TR
dc.subject Consumer Behaviour tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Video Oyun Pazarı tr_TR
dc.subject Kadın Tüketici tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışı tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Satın alma tr_TR
dc.title Purchase reluctance of female consumers in video games market: a case study tr_TR
dc.title.alternative Video oyun pazarında kadın tüketicilerin satın alma isteksizliği: durum çalışması tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster